Kat niest bloed

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Richard070
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2016 11:15

Kat niest bloed

Bericht door Richard070 »

Hallo allemaal ik ben Richard nieuw hier.

Mijn katter genaamd Mister jingles is verkouden.

Wij zelf zijn op vakantie geweest en de kat is in een katten hotel geweest.
Bij terug komst viel het ons op dat hij erg vieze oogjes had en sloom was.

Nu na 3 dagen thuis te zijn niest hij bloed soms best veel slaapt de helledag licht liefst helledag op
Schoot doet hij normaal niet. Oren zijn niet warm. Moet hem.soms echt wakker schudden.

Is voor vertrek naar hotel ingeënt hij eet prima drinkt prima gaat naar zn bak geen diaree
Maar mn vriendin maakt zich toch zorgen wat denken julie toch maar even naar de DA gaan.

Mvg Richard & Mister Jingles
Gebruikersavatar
Rvdv_91
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 feb 2016 12:08
Locatie: Een, Drenthe

Re: Kat niest bloed

Bericht door Rvdv_91 »

Ja, ik zou even met je kat naar een dierenarts gaan.
Vermoedelijk heeft het diertje stress gehad van jullie vertrek en dat in combinatie met de inenting kan een reactie geven.
Ik zou maandag even je dierenarts bellen.
Liefs, Renate.
Woef van onze pup Skye (0)

Voor altijd in ons hart: ons allerliefste Snickers & Bounty en ieniemienie Twix.
Richard070
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2016 11:15

Re: Kat niest bloed

Bericht door Richard070 »

Okee. Dan ga ik morgen ff naar de DA toe.
Dank voor de info kat is 1.5 jaar oud heb al
Heel.wat jaren katten maar heb nog nooit mee gemaakt dat er een zo ziek is geweest.

Zo zielig zit tie er bij.

Mvg Richard & Mister Jingles
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kat niest bloed

Bericht door Ennakee »

;-) Welkom op het forum

En beterschap met Mr. Jingles..

Probeer hem zo veel mogelijk te laten drinken, eventueel van natvoer een slobberpapje maken, net als bij mensen kan dit ook katten ondersteunen.

En verder goed in de gaten houden en maandag da bezoeken. Zit zijn neus ook verstopt? Want bloedniezen kan wijzen op een bijholte- of voorhoofdsholteontsteking . Dat zijn niet de enige oorzaken dus het is verstandig om er na te laten kijken.
Richard070
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2016 11:15

Re: Kat niest bloed

Bericht door Richard070 »

Eten en drinken gaan prima bij vlagen begint hij zn oude vratzen terug te krijgen. En het Andre moment ligt hij weer in coma in zn mandje. Houden het in de gaten en morgen erest het katten hotel bellen want dat wilde ze als er iets was en dan de dieren arts.

Kan het katten hotel nix kwalijk nemen maar bij aan komst moest jingles gechipt worden en dit was echt een hel zo zielig om te zien hij heeft al stress van de reis er naar toe en bij aankomst dat hadden albij geen fijn gevoel bij vertrek en hebben ons regelmatig op vakantie afgevraagd of het goed zou gaan met hem. Maar ja volgendjaar maar iets anders verzinnen voor onze kleine vriend.

Mvg Richard & Mister Jingles
Richard070
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2016 11:15

Re: Kat niest bloed

Bericht door Richard070 »

Net spoednummer gebeld jingles begon soort hyperventilatie te krijgen en veel bloed te niesen daarbij
Ze zegt dat het niet veel kwaad kan aangezien hij goed eet en drinkt en vermoed dat het groniesch is en daar kan je nu direct weinig aan doen wel adviseert ze mij om morgen contact op te nemen met de DA
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Kat niest bloed

Bericht door Omnia »

Sterkte met je kater, dat is altijd schrikken! Komt er tijdens het niezen ook snot uit zijn neusje?
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Kat niest bloed

Bericht door Omnia »

Het is pas chronisch wanneer het niet te genezen is. En wat ik uit je bericht begreep, zijn jullie nog niet naar de dierenarts geweest sinds hij terug is uit het kattenhotel.

Dus om het chronisch te noemen, vind ik kort door de bocht. Verder bestaan er ook homeopathische middelen mochten reguliere medicatie niet helpen.
Richard070
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2016 11:15

Re: Kat niest bloed

Bericht door Richard070 »

Snot en soms bloed.
Vanochtend DA geweest antibiotica gehad en druppels voor zn neus afwachten maar. Weet niet of het groniesch is hoop het niet tis wat de arts zei dat het mogenlijk zou kunnen zijn inderdaad voor barig om dat te roepen. hebben we weer zn kneusje in huis. Hebben ook al een kat gehad die suiker had die hebben we 5 jaar 2x p/d geprikt je doet het met liefde maar beperkt je leven enorm.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat niest bloed

Bericht door Dinky »

Chronisch is inderdaad als het niet over gaat en dat risico is het grootste bij kittens wanneer het niet behandeld wordt ;-)
Hopelijk knapt hij nu goed op, je moet binnen paar dagen duidelijk verbetering zien.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie