Na 7 jaar wond nog steeds niet genezen. Wie helpt ons?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
KellsBells
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2016 00:53

Na 7 jaar wond nog steeds niet genezen. Wie helpt ons?

Bericht door KellsBells »

De poes van mijn vriend is 7 jaar geleden in de V snaar van een auto terecht gekomen en is toen nagenoeg gescalpeerd. Gelukkig heeft de dierenarts haar kunnen redden en is ze redelijk goed genezen.
Terwijl een groot gedeelte van haar vacht en huid er af was gebrand, vallen de littekens mee en is haar vacht overal terug gegroeid.
Op een klein plekje na.
Daar zit een wond waarmee we haar maar niet kunnen helpen. We hebben van alles geprobeerd, zalfjes, weken lang een kapje, etc. Maar na 7 jaar blijft het nog steeds een wond die ze open blijft likken. Ze lijkt er niet enorm veel last van te ondervinden; ze eet, speelt en ravot mee met onze andere kat. Wel blijft de vicieuze cirkel van het ontstaan van de korst en het open likken daarvan. Dan ontstaat er een natte wond (sorry voor de omschrijving) die pleken van wondvocht achter laat op ons meubilair. (Niet dat dat onze zorg is, maar daaruit maak ik op dat er pus uit komt.)
De wond ruikt niet en lijkt niet ontstoken, maar toch lijkt het me niet fijn voor haar, al lijkt ze geen pijn te hebben.
Wij zijn meermaals naar verschillende dierenartsen geweest die na enkele zalfjes ook niet meer weten wat ze er mee kunnen doen.

Heeft iemand misschien een tip, welke kosten of maatregelen dan ook?
Ik hoor dit heel erg graag. Het moet toch ongemak zijn voor onze schat.

Liefs,
Kelly
Omnia
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 mei 2016 17:29

Re: Na 7 jaar wond nog steeds niet genezen. Wie helpt ons?

Bericht door Omnia »

Hallo,

Wat een vervelende situatie, kun je nog uitleggen waar de huidige wond zich bevindt op het lichaam? Dat is nu niet helemaal duidelijk. En hoe groot is de wond. Kun je misschien een foto plaatsen
Het vocht wat eruit komt kan lymfevocht zijn. Wanneer het echt ontstoken is, zou je het waarschijnlijk duidelijk ruiken, dan stinkt het echt.

Hebben de dierenartsen het al eens geprobeerd om het naar elkaar toe te hechten, zodat de wond makkelijker kan sluiten? Heeft de poes ook medicatie gekregen om het herstel te bevorderen en zo ja welke medicatie is dit geweest?

Hebben jullie ook al geprobeerd of honingzalf helpt, deze zalf geeft vaak een snel en goed resultaat en werkt ook antibacterieel

http://www.huisdierplein.nl/blog/vetram ... wondingen/



Sterkte met jullie poes, hopelijk kun je hier je antwoorden vinden en gaat de wond snel genezen
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Na 7 jaar wond nog steeds niet genezen. Wie helpt ons?

Bericht door castratenkoor »

Een wond van 7 jaar oud kun je niet meer hechten.
Ik heb een kat gehad (Moentje*) daar was een oog bij uitgeschoten toen hij kitten was, met hagel. Oogholte was niet dicht te maken omdat de randen te rafelig waren. Hij is er 18,5 mee geworden. Oogholte is altijd pruttig gebleven en rook een beetje weeïg. Kwestie van elke dag 2-3 maal schoonmaken.

Zelf gebruik ik wel eens Sudocreme op smetwonden bij een kat.

Als ik jullie was zou ik het ook 2-3 maal daags blijven schoonhouden. Genezen zal het niet meer vrees ik, net als bij Moentje*.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie