Kitten heeft kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
MelanieZ
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2016 19:23

Kitten heeft kale plekken

Bericht door MelanieZ »

Hoi allemaal, onze kitten van 15 weken heeft op de zijkant van zijn lichaam open plekken, het begon bij 1 kleine maar die is al snel groter geworden, wij hebben de dierenarts al ingelicht en die zei dat we het aanmoesten kijken omdat hij nog wel levendig is, maar ik maak mij toch wel zorgen en hoop ik dat misschien 1 van jullie weet wat het kan zijn... :cry: :cry:
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: Kitten heeft kale plekken

Bericht door sharon03 »

hoii dit heb ik ooki met een poes meegemaakt wat ik ooit had.. het kunnen in principe twee dingen zijn. vlooienallergie of extreme stress... heb je haar net? of heb je meer katten en accepteren ze haar wel allemaal? heb je genoeg ruimte zodat ze niet met teveel op een bepaalde ruimte zitten?
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kitten heeft kale plekken

Bericht door Ennakee »

Hallo Melanie, welkom op dit forum,

Hebben jullie nog meer dieren in huis? Hoe heet jullie kitten?

Bedoel je met openplekken wondjes of haarloze plekken. Wanneer het haarloze / kale plekken zijn. Welke vorm hebben de kale plekken, wanneer het ronde plekjes zijn, kan het bijv. een schimmelinfectie zijn van bijv ringworm. Ook kan je kitten een contactallergie hebben of een allergische reactie hebben gekregen van parasieten

http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... pecia.html

Een allergische reactie of stress kan jeukklachten geven en door te gaan krabben, kunnen de kale plekken erger worden. Kijk uit dat de huid niet kapot gaat, dit verhoogd het risico's op een infectie.

Ik zou het niet op zijn beloop laten. Wanneer er sprake is van een schimmelinfectie, dan is dit vaak ook voor mensen erg besmettelijk.

http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/huidschimmel


http://www.licg.nl/i128/praktisch/kat/g ... e-kat.html

Beterschap met jullie kleintje..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten heeft kale plekken

Bericht door castratenkoor »

Wat voor voer geef je het kitten? Het kan zijn dat hij daar slecht op reageert. Je zou eens een ander (beter?) merk kunnen proberen.Het is b.v. bekend dat katten kwalen kunnen oplopen van supermarktvoer. Door hem een A-merk te geven kan de jeuk misschien weggaan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kitten heeft kale plekken

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, dit zijn de vragen die ik ook zou stellen.
Zit het kitten er zelf aan te likken of te trekken? In dat geval zou het stress kunnen zijn.
Wij hebben een jonge poesje uit een cattery die daar zo op haar kop werd gezeten dat ze zelf haar begon uit te trekken....

Ik zou het toch ook niet op z'n beloop laten als je in het duister tast over de oorzaak.

Groetjes,
Erik + Bengalen
Plaats reactie