Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
lysterious
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2016 22:10

Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Bericht door lysterious »

Hallo mede eigenaren,

Ik ben nieuw op deze forum. Maar wou dit graag even kwijt. Ik heb 9 maand geleden een lief katertje in huis gehaald. Heel aanhankelijk komt altijd bij mij. Ben er ook super blij mee. We hebben hem zelf moet en laten inenten. Is misschien ook een slechte keuze een kitten in huis te halen waar de vorige eigenaar bijna niks aan gedaan had. We hebben ook een kattenverzekering. Maar na paar weken mooi netjes 'goed voer' Royal canin geven. Moest hij steeds overgeven en zat hij aan de diarree. Vaak naar de wc proberen plassen deed hij ook. Zag er gewoon niet uit. Wij naar de dierenarts. Ze wouden graag plas na kijken. Had hij blaasgruis en meneer was nog maar 4 maand. Dat voer moeten geven dat blaasgruis geneest, kotste hij ook uit want was eigenlijk niet geschikt voor kittens jonger dan 1 jaar. Maar wat moet ik anders? Was blaasgruis over konden we weer verder met lekker Royal canin geven. Maar diarree ging ook maar niet weg. Weer naar de dierenarts kwamen ze achter dat hij voedsel allergie heeft. Nu kan hij nooit bij de andere katten eten want hij is al zo gek op eten. Maar ik mag hem niks anders geven dan dat. Nu hij gecastreerd en wat rustiger is gaat dat veel beter. Maar de eerste maanden was hij nog erg fanatiek en snaaide alles wat hij kon vinden. Nou na een paar maand geen last meer hebben van diarree kreeg hij toch weer diarree. Had de dierenarts ons panacur aangeboden omdat het dit keer wel een parasiet zou kunnen zijn. Inderdaad na de behandeling was het over. Paar maand daarna weer diarree, weer panacur gegeven. Na die tijd beestje maar laten castreren. Kreeg hij na de castratie koorts en moest hij in 1x weer overgeven. Wij naar de dierenarts. Antibiotica en pijn stiller gekregen. Wisten niet zo goed voor de rest wat we er mee moesten. Want normaal gesproken zou het goed moeten gaan. Kreeg hij toch weer diarree. Wij weer panacur gekregen. Dat werkte half. Panacur weer voor herhaling. EN het hele huis maar grondig met de stoomreiniger door heen gegaan. Alles goed aangepakt. Zien we in 1x een open wondje in de nek ik maar snel de vlooien kam erbij halen kijken of dat het is. En ja hoor meneer heeft vlooien (Het is een lieve schat en hij kan er ook weinig aan doen) Maar geld is ons de pan op gerezen of hoe je het ook noemt. En dat te bedenken dat we een verzekering hebben word bijna niks vergoed. Omdat je het zelf kan voorkomen. Maar ik herhaal wij behandelen onze katten gewoon met ontworming en alles. Krijgen goed voer en goede kattenbakvulling. Maar toch veel DA gezien en het diertje heeft veelste veel vervelende dingen gemaakt. Maar vroeg mij af of iemand weet hoe dat komt dat sommige katten nooit wat mee is. En sommige in 1 jaar tijd 5 dingen? Hebben we dan toch een niet zo n gezond diertje gehaald? Kan het zijn dat er dingen zoals de parasiet en vlooien al bij vorige eigenaar aanwezig was? Want hoe kan dit allemaal gebeuren na ik ontworming en alles gewoon netjes geef?

Met vriendelijke groet

Lysterious
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Bericht door Ennakee »

Ik heb niet veel verstand van hele kleine kittens, maar ik weet wel dat ze al tijdens het drinken bij de moeder besmet kunnen raken met wormen alsook met andere parasieten via de moedermelk.

En wanneer een kitten dan niet de goede zorg krijgt die het nodig heeft waarschijnlijk fysiek zal verzwakken. Met als gevolg o.a. diarree etc.

Met goede zorg van jullie, en ondersteuning van de DA zal hij hopelijk z'n kwaaltjes kunnen overwinnen.

Succes met de verzorging, en beterschap voor het kleintje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Bericht door Rik »

Hij zou ook giardia meegekregen kunnen hebben van de vorige eigenaar. Hier is heel erg moeilijk vanaf te komen. Je moet heel secuur te werk gaan met de stoomreiniger e.d. En als je een klein stukje mist kun je een aantal maanden later weer met hetzelfde zitten. Maar begrijp ik het goed dat je ook andere katten hebt? Hebben die de afgelopen tijd geen last van diarree gehad?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
lysterious
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2016 22:10

Re: Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Bericht door lysterious »

Ja de andere had op gegeven moment ook diarree. Zodra de kater panacur kreeg. Krijgt de ander het ook. We hebben echt ons best gedaan goed te reinigen en kattenbakken goed schoon te houden enzo. Maar we kregen te horen dat vlooien juist houden van water. En dat daardoor ook erger is geworden. En moeten we zondag het hele huis en dieren behandelen. Daarom hoop ik wel dat ellende keer voorbij is. Elke keer hele huis grondig aan moeten pakken is niet makkelijk en ook niet leuk voor de dieren. Die moeten we ook helemaal insmeren met middel voor vlooien. En voor panacur al 2x onder de douche gezet. Bah hopelijk zijn we ooit een keer af van alle ongedierte! Wat frustrerend maakt is dat zodra we het 1 hebben aangepakt. Weer voor iets anders moeten vechten. En ik wil ook alles doen voor mijn dieren en het huis. Maar het maakt mij wel verdrietig soms. Gevoel hebben dat je weer van voor af aan kan beginnen.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Na al 1 jaar problemen nu vlooien

Bericht door Ennakee »

Weten jullie welke besmetting heeft plaatsgevonden? Dus welke parasiet de diarree veroorzaakt. D.m.v. poepanalyse kan daar antwoord op worden gekregen en kun je gericht de dieren behandelen en de woning aanpakken.

Zoals Rik al schreef kan Giardia bijvoorbeeld erg hardnekkig zijn en terugkomen.
Op deze side zijn diverse topics die over dit probleem gaan. Via de zoek functie kun je de info vinden.
Plaats reactie