Open likken vacht

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
casthy1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 20:06

Open likken vacht

Bericht door casthy1 »

Hoi, mijn kat die likt zich zelf helemaal open. Ik heb Atopica gehad maar dit werkt niet. Hij heeft onlangs prednison en antibiotica gehad maar dat heeft het alleen iets verminderd.

Hij is verder gezond en lijkt er verder geen "hinder" van de hebben. Ik geef hem speciaal voer van de dierenwinkel.

Ik was benieuwd of dit bij andere ook bekend is. Of dat andere dit wel eens hebben gezien
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Open likken vacht

Bericht door Dinky »

Wat is speciaal voer van dierenwinkel?
Zou een voedselallergie kunnen zijn? Of vlooienallergie?http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 55&t=30423

Ook kan stress zich uiten in likken
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
casthy1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 20:06

Re: Open likken vacht

Bericht door casthy1 »

Vers vlees en zonder extra onnodige toevoegingen.

Vlooie zijn het denk ik niet. Het is een binnenkat, het likken beperkt zich tot 2 plekken, de andere kant heeft niks en de dermatoloog zei daar niks over.

Stress heb ik vaker gehoord maar ik zou niet weten waar hij stress van moet hebben er is thuis niks voor hem veranderd.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Open likken vacht

Bericht door Anne »

Kan het iets hormonaals zijn?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Open likken vacht

Bericht door kansarmedieren »

Hoe lang heb je atopica gegeven?
casthy1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 20:06

Re: Open likken vacht

Bericht door casthy1 »

Atopica heb ik een aantal weken gegeven. Ik ben er toen mee gestopt omdat hij er niet op reageerde en er de dunnen van kreeg.
Ook heeft hij dit een aantal jaren terug ook gehad. Toen werkte Atopica wel, heb ik kunnen afbouwen en het was over.

@anne wat bedoel je precies met hormonaals? Hij is geholpen.
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Open likken vacht

Bericht door Paasnini »

Is er bloedonderzoek gedaan? Stress/pijn kan ook voor het likken zorgen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Open likken vacht

Bericht door Anne »

Sommige katten kunnen kaal worden door een hormonale aandoening. Nu weet ik niet of je kat ook rode plekken heeft of gewoon kaal wordt? Krabt hij zich zelf ook?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
casthy1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 20:06

Re: Open likken vacht

Bericht door casthy1 »

Zijn buik is wel rood heel rood en de andere plekken ook. Maar het gaat vooral om zijn buik. Hij krabt er verder niet aan. Wel lijkt het alsof hij "bijt" of zijn haren er uit trekt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Open likken vacht

Bericht door Anne »

Dan moeten de plekken op zijn huid die rood zijn hem toch op de een of andere manier irriteren,
wat zegt jouw da er eigelijk van?
Misschien een optie om tijdelijk over te gaan op hypoallergeen voer en er verder niks bij geven?
Kijken of de plekken na 6 weken niet meer zo rood kleuren en het haren uit de vacht trekken of likken iets minder wordt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
casthy1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 okt 2015 20:06

Re: Open likken vacht

Bericht door casthy1 »

De da wilt een biopt nemen. Maar ik twijfel of dat wel zin heeft.

Ja is een optie maar voor twee katten is dat kneiter duur om even "te testen" ben bang dat ik toch die biopt moet gaan doen.
Plaats reactie