Voedselallergie?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Hij krabt en wast nog steeds veel :edoh:

Zit te denken om maar eens naar een andere dierenarts hier te gaan waar ik ook wel goede ervaring mee gehad heb.

Het voer is nu bijna op, weet nu niet of ik een ander merk moet proberen of toch weer de royal canin hypoallergenic moet halen.. hij heeft nu ook weer zwarte viezigheid in zijn oren..

Het braken is wel sterk verminderd.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Mooi dat het braken sterk verminderd is maar wat ontzettend sneu dat hij nog zoveel jeuk heeft :-x
Worden de wondjes al minder? Misschien een goed idee om eens naar een andere da te gaan.
Oortjes zou ik gelijk schoonmaken, anders loop je kans op oormijt, of misschien heeft hij dat al als het zwart is
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

De zak Royal canin is bijna leeg (2 maanden gebruikt tot nu toe) en hij krabt nog steeds.. Het braken daarentegen is wel minder. Toen ik hem uit het asiel haalde zag hij er echt goed uit en naar mijn weten heeft hij toen hij net bij mij woonde helemaal niet veel gekrabt. Kan je dan toch ineens een voedselallergie ontwikkelen? Ik twijfel nu heel erg of ik weer die zak Hypoallergenic moet halen, of misschien Hills prescription feline Z/D (ook voor voedselallergie. Las beoordelingen van mensen die RC hadden gebruikt zonder effect maar hiermee wel effect hadden) of dat ik net zo goed een ander simpel merk voer kan gebruiken en hij dit dus helemaal niet heeft. Wil sowieso nog naar een andere dierenarts maar nieuw voer moet hij sowieso hebben want hij kan hier nog een paar dagen mee..

Verder is hij echt top in orde, eet goed, vrolijk en speels, ontlasting goed etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voedselallergie?

Bericht door Dinky »

Misschien een gekke vraag maar wat kreeg hij in asiel en kreeg hij dit voer ook toen hij jeuk kreeg?
En was dit ook het voer waarop hij ging braken?

Het kan inderdaad dat ene hypo allergenen voer toch nog allergiebestanddelen bevat en dat ander merk (hills of trovet) dit specifieke bestanddeel niet heeft dus is zeker wel proberen waard zolang de jeuk op rc blijft.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Poeh dinky dat is een jaar geleden dat weet ik niet meer wat hij toen kreeg.. Dat is alweer een jaar geleden (zat net nog een foto van hem te bekijken toen hij op de vensterbank in het asiel zat, toen geen kaal plekje te bekennen) dat is echt pas later ontstaan. Ook kan ik me niet herinneren dat hij braakte toen ik hem net had

Zijn oren zijn nu wel weer rustig. Deze waren heel rood en best vies, nu heeft hij wel een paar dagen terug stronghold gehad (deze gekozen ivm de werking op mijt) ook krijgt hij nu een paar dagen een half tabletje cetirizine op advies van een forumlid hier, of dat daar mee samenhangt weet ik niet, het krabben lijkt wat minder maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Wat een knapperd is hij
Je kan altijd het asiel bellen, ik heb het gedaan met mijn hond in het begin, die had ineens ook diarree jeuk en exzeem, gewoon vragen wat voor voeding hij of zij krijgt en als je het probleemuitlegt willen ze vast wel met je meedenken
Fijn dat de oortjes rustig zijn!!
Wordt het al wat beter met de cetirizine?
Hummel hier krijgt hypoallergeen voer van Prins
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Het is weer een paar weken geleden maar het gaat een stuk beter met Freek. We zijn gestopt met Royal canin en hij krijgt nu sinds een paar weken het adult voer van natural health en elke week een druppeltje puur oor in zijn oren. Hij krabt een stuk minder en alle korstjes zijn genezen. Hij is ook een stuk drukker en heeft regelmatig de gekke 5 minuten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Mooi om te lezen! Fijn dat hij weer wat beter in zijn vel zit en niet meer zo hoeft te krabben!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Nou ben ik ruim 2 jaar later weer.. Tis weer helemaal mis met Freek zijn vacht. Weer onder de korstjes en bloedende wonden, met name op zijn kop bij zijn ogen. Zie foto’s. Ben weer druk aan het ontvlooien en gebruik nu een week huis&vacht van ecostyle. Help?? Vind het zo sneu voor hem

https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... lVcqZ.jpeg
Cerna

Re: Voedselallergie?

Bericht door Cerna »

Je zou eens kunnen kijken of een halve dosering Prednison (Cortalone) het probleem kan oplossen.
Heeft hij recentelijk iets te eten gehad wat hij in die twee jaar daarvoor niet gehad heeft?
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Nee hij had nog altijd hetzelfde voer als toen en krijgt verder niets. Wat hij buiten eet weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat het toen in 2015 ook in november en december was.. nu weer
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Is er misschien nu iets anders wat je hem geeft, of deed, dan twee jaar geleden?
Wel toevallig dat het in dezelfde periode terug komt.
Is de voeding die je hem nu geeft hypoallergeen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Nee niet per se hypoallergeen.. ecostyle huid&vacht. Hij krijgt niets anders :( mag menthol poeder bij katten ?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Is het dan niet verstandiger om over te stappen op een hypoallergene voeding?
Ik weet niet of het verstandig is om menthol poeder te gebruiken bij open, bloederige wonden
Misschien even aan de da vragen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie