Voedselallergie?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Ik heb geen vlooien bij hem gevonden.. de dierenarts twee weken geleden ook niet.

Sinds hij nu de royal canin brokjes krijgt (sinds eergister, had nog proefzakjes en dit eerst gemengd) heeft hij niet meer gebraakt, hij lijkt er ook wat beter op te kauwen, misschien dat hij de andere brokjes gewoon te gulzig at, misschien komt het nog en heeft hij gewoon 2 goede dagen nu.

Hij vind het wel super lekker!

Krijgt hij met dit voer wel alles binnen wat hij nodig heeft? Ik vraag me af of er vergeleken met ander voer nou niet veel minder voedingsstoffen inzitten.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws Freekje,
wat staat er op de verpakking van de royal canin hypoallergenic, is het compleet? Dan moeten alle voedingstoffen er in zitten ;-)
Hier is Joep groot op geworden, als kitten had hij diarree en "morste" regelmatig in huis. Op advies van de da op rc hypoallergenic opvergestapt en weg waren de diarree klachten. (en de viezigheid)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Voedselallergie?

Bericht door castratenkoor »

Freekje schreef:Ik heb geen vlooien bij hem gevonden.. de dierenarts twee weken geleden ook niet.

Sinds hij nu de royal canin brokjes krijgt (sinds eergister, had nog proefzakjes en dit eerst gemengd) heeft hij niet meer gebraakt, hij lijkt er ook wat beter op te kauwen, misschien dat hij de andere brokjes gewoon te gulzig at, misschien komt het nog en heeft hij gewoon 2 goede dagen nu.

Hij vind het wel super lekker!

Krijgt hij met dit voer wel alles binnen wat hij nodig heeft? Ik vraag me af of er vergeleken met ander voer nou niet veel minder voedingsstoffen inzitten.
Dat is een compleet voer. Fijn dat hij het nu beter doet. Ik zou hem dat gewoon blijven geven en dan verder niks anders.

En als je geen vlooien op hem vindt, dan zou ik absoluut geen geef meer toedienen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Ik heb de seresto halsband er een aantal dagen terug afgehaald. Zijn hele nek zit nu onder grote korsten, zo zielig :( hij krabt nu nog meer.. Is hij allergisch voor die band ofzo? Hij heeft nog maar 1x gespuugd dat is wel echt een vooruitgang

Och ik heb het zo met hem te doen
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Voedselallergie?

Bericht door Ilone »

Wat een toestand...En zalmolie? Zou dat iets zijn om te proberen?
Is goed voor huid en vacht.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voedselallergie?

Bericht door Dinky »

Wanneer de korsten zo bij de nek zitten zou hij heel goed gevoelig kunnen zijn voor die band. Kom wel vaker voor vogen mij ;-)

.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Ik zou hem er direct afhalen, volgens mij een puur allergische reactie vooral als de korsten alleen op de plaats zitten waar de band de huid raakt.
Je zou kunnen kijken hoe hij het zonder die band doet
heel veel beterschap!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Ik had de band er ook direct afgehaald hoor, vond het te toevallig dat die korsten allemaal daar kwamen.

Hij krabt helaas nog steeds heel veel.. Hij zit nu zon 2 weken aan Hypoallergenic het voer, het braken is wel verminderd maar nog niet helemaal weg.. Had het krabben al minder moeten worden met dit nieuwe voet na 2 weken of? Ik weet dat ze minimaal 6 weken zeggen maar moet et eerder al enige verlichting merkbaar zijn? Hij heeft echt niets anders van me gekregen in de tussentijd
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Het krabben kan nog wel aanhouden, heb je al een idee of de plekken minder (vurig) rood zijn?
En hoeveel keer braakt jouw kat per week nu, in verhouding met het aantal keren braken dat hij deed voordat je de overstap maakte na hypoallergeen voer?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Anne, hij braakt zon 1x per week (misschien zelfs wat minder). Eerder was dat wel 4/5x.. Hij heeft veel minder korstjes (op de korstjes van de halsband na)..
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Dan zou ik gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, hypoallergeen voer blijven geven en over een paar weken moeten die korstjes toch grotendeels genezen zijn.
En is het echt braken? Hier vind ik ook regelmatig braaksel maar dat is dan van een kat die te gulzig heeft gegeten en het in brokvorm er weer uitgooit
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Hij krabt helaas nog steeds. 2 kale plekken in z'n nek met een grote wond..
Kan ik hem geen sokjes omdoen zodat hij minder schade aanricht?

Zoja waar koop ik die.. Vind ze amper op internet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Ik zou ook niet weten waar je kattensokjes kunt kopen
Jammer zeg dat hij nog niet van de jeuk af is. Zie je overigens wel verbetering?
En heeft de da ook op schimmel gecontroleerd? Dat kan ook kale plekken veroorzaken, meestal met een rode ring er om heen
Misschien een idee om een goedkope vingerhandschoen te gebruiken als sokjes, moet je ze wel verknippen en per poot vastbinden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Voedselallergie?

Bericht door Cerna »

Ik heb dit topic gemist, maar heb vorig jaar een beetje hetzelfde meegemaakt met onze Amber. Zij bleek allergisch voor kip en had ook een verschrikkelijke wond achter het oor en tussen het oor en het oog wat ze steeds openkrabde.
Ook ik ben op zoek gegaan naar sokjes, maar niet gevonden en heb toen de krabpoot laten verbinden en dit iedere week laten vernieuwen. Ook kreeg ik wondzalf mee wat het herstelproces versnelde en Amber kreeg een Cortaloneprikje zodat de jeuk op zou houden. En natuurlijk absoluut geen kip meer.

Na een maand was de wond netjes geheeld en mocht het verbandje van de poot tot grote opluchting van Amber. Toen was het nog even spannend, maar ze heeft niet meer gekrabd.
Plaats reactie