Voedselallergie?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Ja we wilden deze eerst 3 weken de kans geven. Hij zit zo onder de bloedende wonden echt zielig.

https://static.afbeeldinguploaden.nl/17 ... d6hGY.jpeg
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

We zijn bij de dierenarts geweest want het werd alsmaar erger.
Zij zegt dat het wel echt eruit ziet als voedselallergie. Hij heeft een injectie cortalone gehad en catosal? en krijgt een antibiotica cefaral. We gebruiken als voer nu si 4 weken sanimed atopy daar was ze wel over te spreken en moesten we maar mee verder. Wel was hij een kilo afgevallen sinds de vorige keer waar ze wel van geschrokken was (stress?) hij eet wel veel.. volgende week donderdag moeten we voor controle komen, hopelijk helpt het wat.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Voedselallergie?

Bericht door Dinky »

Bij zoveel afvallen zou ik persoonlijk een bloedonderzoek willen om te kijken of er geen onderliggende oorzaak voor is.

Hopelijk wordt het nu met het atopy voer wel beter!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Beterschap, hopelijk gaat het nu wat beter
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

We moeten morgen weer komen maar de kuur heeft niets geholpen de wonden zijn hetzelfde helaas
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Wat frustrerend. Als het door voedselallergie komt mag je na 6 weken hypoallergene voeding toch wel resultaten gaan zien
Ik duim morgen voor je bij de dierenarts
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Zijn geweest. Weer verlenging van de antibiotica en maandag met prednison beginnen en honingzalf en een kraag om
purpled82
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2018 08:37

Re: Voedselallergie?

Bericht door purpled82 »

Hoe gaat het nu met je kat Freekje?

Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld om dit topic te kunnen volgen. Ik heb sinds 22 december een kat in huis van het dierenasiel. Ik ben nu nog gastgezin voor haar maar wij willen haar zelf gaan adopteren. Ze is bij mij gekomen omdat ze heel ziek in het asiel is gekomen. At nauwelijks en als ze wel at dan spuugde ze het met golven weer uit. Toen ze bij mij kwam is ze begonnen met Zitac een maagzuurremmer, a/d natvoer en royal canin hypoallergeen voer. Het spugen stopte en ze knapte heel erg op. Alleen van de A/D moest ze erg boeren. Na twee weken moest ze op controle bij de dierenarts en daar heb ik afgesproken dat ze geen A/D meer zou krijgen maar specific hypoallergeen natvoer. Een week later begon ze ineens haar hals open te krabben. Ik heb dat een week aangekeken maar het werd alleen maar erger. Met de specific gestopt en een week later moest ik weer naar de dierenarts voor een tweede enting dus daar heb ik het meteen aangekaart. Ondertussen had ze nog steeds jeuk maar ik merkte wel dat ze niet meer winderig was. Hij gaf haar een prednison prik tegen de jeuk en hij vond het inderdaad verstandig dat ik gestopt was met het natvoer. Nu baal ik alleen een beetje omdat ik nu niet kan zien wat het stoppen met voer doet door die prik. Ze mocht ook met de zitac stoppen dit weekend maar na een dag begon ze al weer te spugen dus ik heb het toch weer gegeven. Ik vraag me af of ze ging spugen doordat ze ook niet tegen de brokjes kan of omdat ze nu heel veel drinkt door de prednison. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

We zijn nu een hele tijd verder maar het schiet echt niet op. We hebben helaas geen effect gehad met de sanimed en zitten nu aan de anallergenic van royal canin. We zijn een maand antibiotica en prednison verder en hij blijft zich de godganse dag krabben, zo zielig! Hij zit continu binnen opgesloten met die kap om nu sinds januari terwijl hij zo graag buiten is. We vragen ons heel erg af hoe ver je moet gaan voor zon beestje voordat je besluit dat het genoeg geweest is. Hij is denk ik een jaar of 11 nu en ik en mijn man vinden dat hij op deze manier niet het leven heeft wat hij zou moeten hebben en het vervelende is dat de jeuk gewoon niets is afgenomen en hij maar blijft krabben. Ook de prednison gaf geen verlichting en daarvan moet hij veel overgeven
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Ook heeft hij door het schuren van die kap een gigantisch kale open plek op zijn borst :(
goofy1506
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 jan 2017 19:16

Re: Voedselallergie?

Bericht door goofy1506 »

Heb je al eens overwogen om vers voer te geven? Dit is te koop in sommige dierenwinkels of online. Dit zijn rollen vers vlees zonder verdere toevoegingen. Dan kun je een diersoort doen waar de meesten niet allergisch op reageren. Ik heb een adres waar 't online te koop is en waar tevens een goede holistisch dierenarts aanwezig is. Zij kijken dan niet naar 't probleem en behandelen dat met allerlei zware medicijnen, maar waar de oorzaak vandaan komt. Misschien is dat 't proberen nog waard? Ik zit op diverse 'versgroepen' en heb hele zieke dieren door vers vlees helemaal op zien knappen. Je mag mij een pb sturen voor info, want ik weet niet of ik 't hier mag noemen. Sterkte met alles!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Voedselallergie?

Bericht door Anne »

Is een vlooienallergie al uitgesloten?
Ik snap dat je er wanhopig van wordt en dat het geen situatie is die nog langer moet doorgaan.
Voedsel en vlooienallergie kunnen erg op elkaar lijken.
Sterkte ermee
Op een gegeven moment moet je een knoop doorhakken, voor jouw poes is het leven nu allesbehalve een pretje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Freekje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 15 okt 2015 18:49

Re: Voedselallergie?

Bericht door Freekje »

Hij is ingeslapen vanavond.. we hebben het er even heel moeilijk mee omdat het echt een lastige situatie was.. maar hij heeft nu rust en geen jeuk meer :(
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Voedselallergie?

Bericht door Siris »

Och wat triest, heel veel sterkte.....
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
RodeKaterHans
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 18 sep 2017 18:23

Re: Voedselallergie?

Bericht door RodeKaterHans »

Wat verdrietig, veel sterkte!
Groeten Ella
Hans (2017) & Bertje(2018)
Hans en Bertje
Plaats reactie