zwarte bultjes/korstjes op de kin

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gio
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2015 16:57

zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door Gio »

Hai ik heb een kitten van nu ongeveer 10 weken oud en heb ontdekt dat hij drie zwarte bultjes bij zijn kin heeft. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door Dinky »

Omschrijving van 3 zwarte bultjes is verder vrij beperkt.
Ja, het zou krentenbaard kunnen zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door Nina1967 »

Ik zou de da er even naar laten kijken.....
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door sandy »

Grote kans dat het krentebaard is, heeft mijn Jessie bij tijd en wijle ook last van. Ik smeer met calendula creme van A.Vogel paar keer per dag. Dat helpt altijd.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gio
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2015 16:57

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door Gio »

oke, dankjewel ik zal even kijken of dat wat is.
PvdB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jun 2015 00:31

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door PvdB »

Je kunt ook altijd even bellen naar de dierenarts wat het zou kunnen zijn, zo hoef je vaak niet meteen naar de da toe.
Zij zien dagelijks dieren met uiteenlopende ziekte en verschijnselen, en kunnen vaak al snel zeggen wat het is en wat eraan te doen
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door Pamvd »

Zou in ieder geval de dierenarts even bellen.
Het kan een bacteriële ontsteking van de huid zijn, (vaak is Staphylococcus aureus de boosdoener) en met name de haarzakjes, het is besmettelijk .
Twee van mijn katten hebben het ook wel eens, zij krijgen dan een prikje met prednison van de dierenarts, (1 a 2 x per jaar) en dan is het met een paar dagen over.
Ik zou niet zelf gaan lopen knoeien met middeltjes,(hoewel de calandula creme mij wél safe lijkt, ik kende dit nog niet en zou deze zelf wel durven proberen bij mijn katten :cathappy: ) maar ik las ook wel eens van spiritus (!), clearasil (voor jeugdpuistjes, het is ook een soort van acné/verstopte talgkliertjes vaak, maar kan ook vorm van exceem zijn) , maar dat bijt ontzettend, dat is zielig, of Betadine zalf, maar dat doe ik zelf niet. kam het wel eens voorzichtig weg met een vlooienkammetje of een nagel, maar grote kans dat het gaat bloeden, en dan kan het geïnfecteerd raken...
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: zwarte bultjes/korstjes op de kin

Bericht door sandy »

Calendula kan geen kwaad, als ik weer is wat voel onder Jessie dr kin smeer ik dat er dun op een keer of 3 per dag.
Het helpt altijd, en ik die dat liever dan ze vol laten douwen met prednison, ze heeft al teveel ab kuurtjes achter de rug.
Ik heb de foto gezien in een ander topic en het is precies hetzelfde als hoe het bij Jessie begon, met kleine zwarte puntjes tot op een keer dikke korsten onder dr kin.
Al die andere zooi zou ik ook niet durven hoor..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie