Kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Nadinya
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2015 12:39

Kale plekken

Bericht door Nadinya »

Hallo allemaal.

Ik heb mij aangemeld voor dit forum omdat ik met het volgende probleem zit. Onze kat (een ragdoll mannetje van bijna 2 jaar) kreeg een kale plek bij zijn nek. Maakte mij hier niet heel veel zorgen over. Een dag later was die plek een keer zo groot geworden. De dierenarts gebeld en dezelfde dag langs gegaan. Hij dacht aan een schimmel en er is een kweek afgenomen. Nu ben ik net gebeld met de uitslag van de kweek en er zijn geen schimmels en gisten aangetroffen. Hij durft echter ook niet te zeggen wat het dan wel kan zijn.
We gaven ze altijd Royal Canin Oral Care, en hier heeft een hele kleine verandering van de samenstelling in plaats gevonden. Heb Royal Canin gemaild om dit na te vragen en zij hebben dit bevestigd. We zijn overgegaan op Sanabelle. Sinds het aantreffen van de kale plek zijn inmiddels drie weken verstreken, en er groeit al wel weer wat haar, maar er verschijnen andere kale plekken. Deze zijn een stuk kleiner en groeit snel dicht, maar ze zitten er wel.
Nu word ik vanmiddag weer terug gebeld door mijn eigen DA om te overleggen wat het nou daadwerkelijk is. Aangezien de DA een voedselallergie uitsluit zit ik met mijn handen in het haar wat het kan zijn. Hebben jullie enig idee na mijn (warrig) verhaal?
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kale plekken

Bericht door Nikki2309 »

Waarom sluit de DA een voedselallergie uit? Heeft je kat echt jeuk? Dus veel krabben en wassen?
Using Tapatalk
Nadinya
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2015 12:39

Re: Kale plekken

Bericht door Nadinya »

Hebben ze eigenlijk geen goede reden voor gegeven. Ga ik zo gelijk vragen. Ze krabben niet meer dan normaal en extra likken ook niet. Ze eten en drinken goed, en naar de kattenbak is ook geen probleem. Niets wijst erop dat ze er last van hebben. Dat maakt het ook zo lastig eigenlijk
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kale plekken

Bericht door Nikki2309 »

Heb je 1 kat of meerdere katten?
Using Tapatalk
Nadinya
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2015 12:39

Re: Kale plekken

Bericht door Nadinya »

3 katten. Er zijn er 2 die de kale plekken hebben. En 1 (een htk) heeft nergens last van. De derde is een korthaar
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kale plekken

Bericht door Nikki2309 »

En het kan niet van het vechten zijn? Dat ze zo vechten dat ze elkaar plukken haar uittrekken? Het zou heel toevallig zijn als 2 katten die geen familie van elkaar zijn een allergie hebben. Ik heb een broer en zus en die hebben beide een allergie, net zoals het hele nest, maar het kan dan ook genetisch zijn
Using Tapatalk
Plaats reactie