Veel krabben en likken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
CharlieQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2014 10:51
Locatie: Burgum

Veel krabben en likken

Bericht door CharlieQ »

Hallo

In Augustus heb ik Missy uit het asiel gehaald, een mooie vrouwelijke zwarte Europese korthaar van ongeveer (nu) 1½ jaar oud.

Missy heeft vanaf het begin vreemd gedrag vertoond, verstoppen (onder tafeltjes), niet optillen en totaal niet aanhalig.
Het gedrag is na een half jaar een stuk veranderd maar als ze op de bank ligt en ik ga naast haar zitten dan gaat ze weg.

Sinds 3 maand krabt en wast ze zichzelf overmatig, de hele dag door en snachts staat ze bij mij aan bed om zich langs een tafeltje met een ruwe rand te schuren en om over de vloerbedekking te rollen.

Mijn "Boerenverstand" dacht gelijk aan vlooien. Heb haar een paar keer Vlo Kill (http://www.topdierenshop.nl/beaphar-vlo-kill-tot-11-kg) gegeven soms met effect maar ook vaak niet.

Afgelopen maandag contact gehad met dierenarts en die heeft mij een vlooienpil en een wormen pil. Ik ze haar allebei gegeven , verstopt in een Whiskat stick. Ze heeft er 1 dag plezier van gehad, was rustig en kwam snacht niet bij mij aan bed.

Maar nu is het weer als van ouds, ze wast en krabt zich de hele dag weer.

Wie weet hoe ik mijn meisje Missy er vanaf kan helpen, zodat ik ook weer eens een nacht ongestoord kan slapen ??

Missy is ook gek op was dat aan de lijn hangt : https://www.youtube.com/watch?v=-ggz8V6agZo :lol:
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Veel krabben en likken

Bericht door Ms Maaike »

Heb je de omgeving schoongemaakt? Is ze allergisch voor vlooien? Of heeft ze misschien een voedselallergie? Wij kunnen je kat niet zien, de dierenarts wel. Als ze nog steeds zo onrustig is en veel krabt is er wellicht meer aan de hand. Een telefoontje naar de dierenarts kost niets en de meeste dierenartsen willen best met je meedenken.

Wat je beschrijft als vreemd gedrag is gewoon het karakter van de poes. Niet elke kat is een schootkat. Ik denk zelfs dat er meer katten zijn die liever niet op schoot willen zitten dan wel.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veel krabben en likken

Bericht door castratenkoor »

Misschien reageert ze slecht op het voer wat je geeft, eventueel andere brokjes proberen?

Als je met een vlooienkam door haar vacht gaat kom je dan ongedierte of poepjes tegen?
Als ze geen vlooien heeft zou het zonde zijn haar te "bestoken" met gif.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
CharlieQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2014 10:51
Locatie: Burgum

Re: Veel krabben en likken

Bericht door CharlieQ »

Ms Maaike

Tsja vreemd gedrag is ook een ruim begrip natuurlijk. Ze is afkomstig bij een vrouw die katten verzamelde toen is ze naar het asiel gegaan. Met andere woorden het beestje heeft wel een verstoord verleden.

De dierenarts bellen was ik ook zeker van plan !!


castratenkoor
Als je met een vlooienkam door haar vacht gaat kom je dan ongedierte of poepjes tegen
Ik hoef maar in de buurt te komen met een vlooienkam of een vlooienband of iets anders en mevrouw is gevlogen !!

Ga maandag dierenarts bellen en hoor dan wel wat we gaan doen
CharlieQ
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2014 10:51
Locatie: Burgum

Re: Veel krabben en likken

Bericht door CharlieQ »

Vanmorgen heeft Missy een allergie spuit gehad, de medicijnen kunnen een reactie geven.
Geen vlooien te zien, is ff gewogen (2.9Kg) en heb voor een half jaar Comfortis pillen (Pdf: http://bit.ly/1CL6yaS) mee gekregen die ik haar 1x per maand moet geven.

Het is wel weer bestoken met gif Tiger maar ben zelf MS patiënt en mijn Missy is nog niet zo'n 'Ali Chemikali' zoals mij. Hoop dat ze nu rust krijgt want dan heb ik het ook :-)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Veel krabben en likken

Bericht door nellebel »

heb zelf een trauma stress kat gehad die zich ook continue waste, als tik. alles uitgesloten. belangrijkste was dat ze zich veel likte maar niet tot roodheid van de huis of kapotte huid. als het echt giga jeukt gaan ze door tot huid kapot is. dat deed zij niet. bij haar was het een uitlating van stress. periodes was het erger, dan ging het weer beter. soms was ze kaal op haar buik en poten, dan alleen klein plekje op de buik.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Veel krabben en likken

Bericht door Nikki2309 »

Mocht niks werken en ze krabt en likt van de jeuk kijk dan eens naar het middel puur jeuk. Is een homeopatisch middel. Zelf heb ik zeer goede ervaring met puur huid, mijn beide katten hebben een allergie maar door dit middel kreeg ik het onder controle.
Using Tapatalk
Plaats reactie