Help Lizzy

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Ze is nu onder behandeling voor de vlooien (de andere kat ook) om de 4 weken druppels in de nek. (ik heb alle mandjes en dekentjes heet uitgewassen) Ouders zijn sprayen door het huis. Kat is vooral bij vriend boven aangezien daar geen vlooien zitten..
Ze kan niet ondergebracht worden bij 1 van ons, omdat me vriend nog thuis woont en ik bij mijn eigen ouders (en hier hebben we 2 honden die niet van katten houden) dus dat is geen optie helaas.

Mijn vriend heeft speciaal aansterk voer gehaald bij de DA en zelf in de winkel brokken voor 7+ gehaald van het merk ONE. Die voert die bij naast het gewone voer wat ze krijgt.

We proberen dus alles wat mogelijk is, maar we moeten het geld bij elkaar zien te krijgen voor het bloedonderzoek, dat is op dit moment een pre.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp,

en ik zal nog even kijken op de site die je doorgaf Dinky
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: Help Lizzy

Bericht door Katelijne »

Wat ik niet snap is dat je dierenarts zo veel geld vraagt voor een bloedonderzoek! Ik heb nog nooit 150 euro betaald om wat bloed te prikken en ik ga niet meteen bij de goedkoopste dierenarts in de regio (wel in België, maar dat zal toch niet zo veel verschil maken?).

Anders kunnen jullie misschien op zoek gaan naar een andere, goedkopere dierenarts? Het is belangrijk dat het schildklierprobleem (als Lizzy er één heeft), zo snel mogelijk wordt aangepakt. Mijn Azraël* had het ook en de da zei achteraf dat ik geen twee maanden meer had mogen wachten met ingrijpen, want dan zou hij er niet meer geweest zijn.
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help Lizzy

Bericht door nellebel »

ik vind het echt heel goed hoor om te horen wat jullie allemaal voor lizzy doen. en dat je vriend gelukkig wat dat betreft niet op zijn ouders lijkt.
zou inderdaad op zoek gaan naar een DA die met je meedenkt ook op financieel valk. (toen ik mijn FELV katjes had adviseerde de DA me om voor om via de telefoon contact te houden. kost dan niks ipv steeds met de kat op bezoek moeten. de meeste dierenartsen hebben het welzijn van je dier voorop staan en zullen echt goed meedenken met een oplossing. belangrijk nu is dat lizzy wordt geholpen. tja en de artsen die vooral op geld uit zijn moet je er tussenuit zie nte filteren want helaas lopen die er ook genoeg rond.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
jmashford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2014 10:09

Re: Help Lizzy

Bericht door jmashford »

Persoonlijk vertrouw ik het verhaal niet zo. Ik zie vaker van dit soort bedelbrieven...
Los van dat zou ik voordat er allerlei onderzoek wordt gedaan eerst maar eens zorgen voor een goede wormen- en vlooienbestrijding (en dan graag met de nieuwste middelen, want de oudere werken vaak niet meer goed). En verder natuurlijk goed voer.
Wacht dan eens een paar weken hoe de kat herstelt en dan kun je altijd nog bloedonderzoek, etc doen.
Een huisdier hebben is ook een kwestie van prioriteiten stellen: er valt altijd te bezuinigen op je eigen uitgaven zodat je daarmee de kosten van je huisdier kunt betalen. Je bent zélf verantwoordelijk voor je hond of kat!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help Lizzy

Bericht door nellebel »

ik denk ook niet dat er hier mensen zijn die geld geven, maar vooral tips en advies. mocht het verhaal niet kloppen heeft ze gee ngeld, mocht het verhaal wel kloppen krijgt ze in ieder geval tips waar ze mee aan de slag kan. daarbij als het wel klopt vind ik het wel goed dat ze de zorg van de kat op zich wil nemen, het is namelijk niet haar kat. en als je financieel het niet ruim hebt snap ik dat je niet zomaar voor ee nander zijn kat alles op de kop kan gooien. maar vind ik het wel heel goed dat ze haar best hierin doet. we krijgen hier inderdaad wel vaker zulke verzoeken. moet ook zeggen dat je vaak neits terug hoort wanneer duidelijk wordt dat er niemand geld geeft. lizzy blijft wel contact zoeken en advies vragen. ik heb stille hoop dat het verhaal klopt en dat ze haar echt haar best doet voor de kat van een ander. en anders??? ach ja, advies kost niks.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help Lizzy

Bericht door Adriana »

heb ook langzamerhand een beetje het idee dat het verhaal op hoofdlijnen klopt.
meer uitgebreide terugkoppeling zou handig zijn en wij zijn echt geen stalkers hoor!
bovendien zijn er veel meer van dit soort situaties, lizzy is al niet haar echte naam en Amst is redelijk groot vergeleken bij een klein dorp, dus wat meer info mag wel.

ik denk dat je met je dierenarts kunt overleggen hoeveel jullie beschikbaar hebben en dan is het welke prioriteit eerst. behandeling schildklier lijkt me behoorlijk belangrijk.
fijn dat er al aansterkvoer is gekocht en dat ze al in een vlo-vrije omgeving is. maar die omgeving moet dus ook vlo-vrij gehouden worden, want wordt snel door eitjes besmet.
vlooienkam-wegvang-methode is gratis trouwens. straks wel ontwormen (bvk milbemax)..

ergens in de forumregels staat dat bedelberichten worden verwijderd, dus beetje voorzichtig aan....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Lizzy14
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2014 00:09

Re: Help Lizzy

Bericht door Lizzy14 »

Allereerst, weer hartstikke bedankt voor jullie advies. had dit niet verwacht en ben er echt blij mee!

Ik snap uiteraard dat er een paar mensen zijn, die niet het verhaal geloven. Hierin kan ik het jullie ook niet kwalijk nemen, want ik geloof graag dat er ook mensen misbruik van maken (beetje jammer voor de mensen die op dat moment echt hulp hebben)

Helaas is het verhaal van Lizzy wel waar, was het maar niet zo..

Mijn vriend en zijn ouders wonen in Amsterdam West en hebben als dierenarts : http://dierenziekenhuizen.nl/adres/amsterdam/ (sorry als ik geen link mag plaatsen)

Ik kan helaas niet zoveel informatie vrij geven, dit omdat de ouders van mijn vriend een verschrikkelijk drama er van zouden maken, en daar hebben wij geen zin in wij willen Lizzy helpen. Wij proberen dit anoniem te doen om zo snel mogelijk Lizzy te helpen zonder trammelant.

Een vlooienkam is al aanwezig (helpt goed)! Druppels meegekregen toen van de dierenarts (advantage) hier word ze ook mee behandelt. Vriend heeft vanmorgen wormenkuur gehaald bij DA van het merk wat Adriana al heeft genoemd. Extra bijvoeding krijgt ze ook al. Dus dit is wat er tot nu toe al is gebeurd.

@ jmashford, wij kunnen niet nog weken gaan wachten en eerst aankijken hoe de vlooienkuur, wormenkuur en extra voer aan slaan. De DA heeft zelf aangegeven er haast zit achter zit. Omdat hij het verontrustend vond dat ze zoveel was afgevallen in korte tijd, en ook de hart ruis is zorgwekkend.

Ik heb de DA vanmorgen aan de telefoon gehad om te vragen of wij eventueel in termijnen konden betalen. Dit kon echter niet, omdat er al vaak te laat is betaald (door ouders). Ik mijn hele verhaal van a-z uitgelegd. Ergens kon die me wel begrijpen, maar moest stand houden aan de protocollen. (begrijp ik wel ergens, maar voel me even alleen nu) Enigste wat die kon doen, is een keer geen kosten te vragen voor het consult..

Op het moment gaat het nog niet echt beter met Lizzy, vriend gesproken en vertelde me dat ze zich nog altijd hele dag in een kast onder de trap verstopt. Vriend brengt eten naar haar toe, anders krijgt ze helemaal niks. Ook een bakje water staat daar. Hij heeft kattenmelk gehaald (ergens gelezen dat dit haar kan helpen aankomen) en hier is ze helemaal dol op!

Nou meer dan dit kan ik jullie nu niet vertellen.. mocht er een update zijn, dan zal ik dat ook hier meteen komen vertellen!

Ieder geval bedankt voor jullie warme advies en meedenken aan Lizzy!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help Lizzy

Bericht door Adriana »

volgens mij zijn je gegevens behoorlijk veilig hier.
en met zijn allen bij elkaar hebben we veel kennis en ervaring, waar je dus altijd en zo vaak als je nodig denkt te hebben, gebruik van kan maken. en uiteraard gratis.

geweldig van jullie inspanningen en hoop dat het binnenkort wat beter gaat.
het enige wat ik qua kosten kan bedenken is dat je van dierenarts wisselt....
maar wel aardig van caressa dierenziekenhuizen, dat ze jullie willen matsen met het consult!
k snap de dierenarts heus wel en zeker als er een historie met je ouders is.
maar jullie zijn je ouders niet..

heb je enig idee waarom zo zo wegkruipt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie