keizersnede / uitslag

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
magnum92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:45

keizersnede / uitslag

Bericht door magnum92 »

hallo allemaal,

Ik heb mij snel aangemeld omdat ik even niet meer weet wat ik moet doen.
mijn poes heeft een keizersnede gehad en heeft 6 kittens.
alles gezond en wel groeien hard maar nu heeft ze ineens een soort uitslag aan de achterkant van de keizer snede.
ook lijken de puntjes van haar tepels rood bloed kleur.

ik houd het nu vet op advies van de dieren arts maar poes lief likt het er weer af ik heb ook mesitran gebruikt maar dat vind ze lekker.
En de kittens zitten met die nageltjes constant over in de keizer snede en lang de uitslag moeder geeft nog melk aan ze maar leuk vind ze het niet in het begin merk ik dat ze pijn heeft.

ze eet verder goed en drinkt goed en is super lief naar haar kittens en ook naar mij maar ik vertrouw het niet.

wat denken jullie moet ik morgen gewoon weer de dierenarts bellen of nu direct of hebben jullie tips is dit normaal ?
ik weet het niet meer en ik stalk de dierenarts al een beetje omdat ik ze bijna elke dag wel bel.

groetje een hopeloos baasje/personeel
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door BloemTetsu »

Geen idee of het voor katten geldt. Maar ik heb laatst zelf een keizersnee gehad en de hele wond was nog weken donkerpaars uitgeslagen. Het was ook best pijnlijk. Elke dat vroeg ik aan de verpleging of het wel goed zat. Ik vind niet dat je een dierenarts te vaak kan bellen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
magnum92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:45

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door magnum92 »

Ik heb ze een foto gestuurd toen werd ik vandaag door hen gebeld poes heeft nu een antibiotica kur.

Groetjes
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door Kattebeest »

Sorry, geen verstand van maar toch even een vraag.
Krijgen de kittens melk van de moeder en kan dat samen met het geven van antibiotica?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
magnum92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2014 22:45

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door magnum92 »

het is niet een super situatie beter van niet ,we hebben geprobeerd het niet te doen maar dierenarts vond het beter om het toch te doen en ze mogen bij ma blijven drinken.
ik kan ze ook niet scheiden dan word ma gek ik help wel met bijvoeren van de kittens meer kunnen we ook niet doen.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door Kattebeest »

Lief en mooi, het moederinstinct van de poes.
Hoop dat het goed komt met mama en dat de kleintjes allemaal een gouden mandje vinden :smile: .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: keizersnede / uitslag

Bericht door eveline1982 »

Tis inderdaad niet ideaal maar ook geen enorme ramp. Let wel even goed op dat de kittens niet aan de diaree raken van de antibiotica. En goed dat je gaat bijvoeren, dat geeft mams ook wat rust. Niet wanhopen als het flessen niet meteen lukt, duurt soms een dag of wat voor ze het goed doorhebben :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie