Wondje

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
maudE92
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2014 10:32

Wondje

Bericht door maudE92 »

Hallo Allemaal,
Saar heeft sinds een paar dagen een wondje onder haar kin, het is zeg maar een kaal plekje met een schaafwondje er in. Het leek in eerste instantie niet zoveel bijzonders omdat er eigenlijk goed uit zag, droogde mooi in. Echter zag ik vanmorgen dat het weer open en was en dat het ondertussen groter is dan aan het begin van de week.

Normaal zou ik het zelf een paar daagjes in de gaten houden. Alleen ga ik morgen een paar dagjes op vakantie. Ik heb een beetje het forum door gebladerd op vergelijkbare topics en daar zie ik een aantal keer schimmel en vlooienallergie naar voren komen. En nou vroeg ik me af of het raadzaam is om nog even de dierenarts te bezoeken?


foto van het wondje
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wondje

Bericht door Dinky »

Weet niet hoe lang je weg gaat? Het ziet er niet uit alsof je acuut naar een DA moet in mijn ogen maar misschien ben ik daar ook wel te makkelijk in hoor ;)

Onze poes heeft al een tijdje een wondje bij het oog die ik vooral in de gaten houdt. periodes is het zo goed als dicht en een paar dagen later kan het ineens weer open zijn omdat korstje er dan af is. Zoals ik het bij haar beoordeel is het een wondje en gaat het open als het restantje van het korstje wordt weg gekrabt (misschien vanwege jeuk?). Liefst zou ik er iets van honingzalf op willen smeren maar omdat het vanuit de ooghoek is en dus bang ben dat het in het oog terecht komt laat ik het met rust.

Het wondje bij Saar zit wel op een plek waar ik honingzalf zou smeren maar dat is meer om het herstel te ondersteunen. Belangrijkste is dat het er niet ontstoken uit gaat zien en niet dik wordt (abcesvorming).

Maar misschien dat andere forumleden er anders over denken?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: Wondje

Bericht door poezzels »

mijn Odie heeft ook een klein wondje op haar teentje.
Deze is droog, maar af en toe likt ze het helemaal open.
Ik zalf ook met honingzalf. Dit gaat prima het wondje is al bijna dicht.
Ik houd het wel goed in de gaten.
Bij twijfel altijd gaan naar de dierenarts is mijn motto, beter 10 keer te veel dan 1 keer te laat.
Plaats reactie