Eosinofiel Granuloom complex

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
River-Noa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2013 21:38

Eosinofiel Granuloom complex

Bericht door River-Noa »

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar een tijdje geleden heb ik het forum wel geraadpleegd. Mijn kitten, Noa, had namelijk een dikke bovenlip en hoewel ik al bekend was met eosinofiel granuloom hoopte ik dat het toch iets anders was. De dierenarts heeft uiteindelijk vastgesteld dat het zeer waarschijnlijk wel eosinofiel granuloom was. Ze kreeg een spuit met prednison, maar na een paar weken was het weer terug en had ze een dikke onderlip. In totaal heeft ze geloof ik 4x een dikke lip gekregen. In de tussentijd probeerde ik te achterhalen waar haar allergische reactie vandaan zou kunnen komen. Zo zijn we van voedsel veranderd (speciaal voor gevoelige katten) en alleen maar glazen bakjes in plaats van plastic.
De laatste keer bedacht ik me dat de dikke lip elke keer na de behandeling met vlooienmiddel op kwam zetten. Inmiddels hebben we een ander middel (activyl) maar dit heb ik vooralsnog niet gebruikt. Sinds we haar niet meer behandelen met vlooienmiddel heeft ze al bijna 5 maanden geen last gehad.
Ik wilde het met jullie delen omdat er misschien meer mensen zijn met katten met dezelfde aandoening en misschien kan het verder helpen naar het zoeken van de oorzaak.

Groetjes, Anne
Plaats reactie