Bult op kop

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Esther-K
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:40

Bult op kop

Bericht door Esther-K »

Hallo,

Ik heb een rode kater van 9 maanden oud, Chester. Vanmorgen zag ik dat hij een bult tussem zn ogen heeft. Als ik het aanraak, lijkt het hem niet echt pijn te doen.
Tussen zn haartjes zie ik dat er een klein wondje zit.
Moet ik hiermee naar de DA?
Hij komt overigens sinds deze week buiten, misschien dat hij daar wat heeft opgelopen?
Hier een foto:
[url=http://lunapic.com>]Afbeelding[/url]
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Bult op kop

Bericht door Dinky »

Wanneer er ook een wondje zit zou ik denken aan een abces en is het volgens mij wel verstandig om even langs de DA te gaan (zou eerst bellen met de DA)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Bult op kop

Bericht door anita_r »

Misschien is hij gestoken door een insect? Flex is een keer gestoken door een bij toen hij die op wilde eten. Hij had toen zn bekkie helemaal opgezwollen. Heb toen de dierenarts gebeld en van hem moest ik gaan koelen.
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Esther-K
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:40

Re: Bult op kop

Bericht door Esther-K »

Een abces klinkt wel eng!
Maar kan dat dan zomaar ontstaan?
Gisteravond was het er niet en nu opeens wel. Een abces groeit toch niet zo snel?
Een insectenbeet lijkt me wat dat betreft logischer.

Hij gedraagt zich trouwens niet anders, en zit er zelf ook niet aan. Hij speelt gewoon, slaapt, eet, alles is verder normaal.
Iemand die het herkent?
Gebruikersavatar
anita_r
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2012 11:27
Locatie: Emmeloord

Re: Bult op kop

Bericht door anita_r »

Dat had Flex ook toen hij gestoken werd. Was niks aan hem te merken! Ik zou het ff aankijken en wellicht is het morgen al een stuk minder. Mocht het morgen groter zijn, dan zou ik wel ff met de dierenarts bellen
Groetjes,

Anita

-Flex en Dexter-
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Bult op kop

Bericht door eveline1982 »

Jahoor dat gaat heel snel. Poosje terug nog mee gemaakt met een opvangkitten, s'middags niks opgevallen en kom s'avonds thuis en een enorme dikke wang! Ik zou er even mee naar een da gaan en kijken of het moet worden open gesneden of dat een ab kuurtje nodig is, veel succes!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Esther-K
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:40

Re: Bult op kop

Bericht door Esther-K »

De bult is al een stuk kleiner vandaag, ik kijk het nog even een dagje aan. Als het morgen weg is, zal het wel een insectenbeet of iets dergelijks zijn geweest. Anders ga ik naar de dierenarts
Plaats reactie