Haarverlies

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

Haarverlies

Bericht door Gast »

Hallo Ik heb een kater genaamd Flip. Hij is te zwaar en daarom heb ik hem op dieet gezet. Nu zag ik gisteren dat hij langszaam kaal wordt op zijn buik. Het is niet van vlooien of wormen want daar wordt altijd voor gezorgd d.m.v. ontwormingskuur (regelmatig) en vlooienbestrijding. Kan het zijn dat het haarverlies wordt veroorzaakt door het dieet dat ik hem geef? Ik heb namelijk geen dieetvoeding gekocht maar geef gewoon minder eten?

Misschien dat iemand nuttig tips heeft voor het juiste dieet en of middeltjes tegen de kaalheid.

Groetjes Mary
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hoi Mary,

Ik weet niet of Flip kaal wordt doordat je hem minder eten geeft, ik zou even de dierenarts bellen, misschien kunnen ze er iets over zeggen over de telefoon (en anders langsgaan natuurlijk!)? Als het aan het voer ligt, kan je hem misschien beter Royal Canin Light (geloof dat het zo heet) geven, daar zit geloof ik minder in, zodat hij daar ook van af kan vallen.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
bagera

Bericht door bagera »

Ik denk ook niet dat het door minder eten komt.Als het haarverlies echt zo drastisch is zou ik toch even naar de da gaan.
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Van stress kunnen katten ook kale plekken krijgen.
Misschien vindt ie het niet fijn op dieet???
Ik weet het ook niet, zou als ik jou was toch ff da bellen en/of langsgaan.
Gebruikersavatar
jenny
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2007 10:13

kale oren en dunner vacht

Bericht door jenny »

mijn kat krijgt kale plekken op haar oren en haar vacht word dunner,wat kan dit zijn?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het kan bijvoorbeeld een allergie zijn, zoals een vlooien- of een voedselallergie, maar je dierenarts kan hier het beste een antwoord op geven.

groeten,
Sandra
Gesloten