Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

Nou de dierenarts kan verder niks doen, dat zei ze vorige keer al.
Er zit gewoon geen bescherming op omdat de haren weg zijn.
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Viper »

Ik denk dat een kat ongelukkiger wordt van een kap dan van die kapjes voor over zijn nagels. Zelf zou ik zijn nagels kort knippen(nee niet in het roze) en desnoods wat vijlen om ze 'onschadelijk' te maken. En dan kijken of hij 't nog openkrabt. Weet niet hoe makkelijk je kat te hanteren is met nagels knippen, anders zou ik voor de kapjes kiezen.

Dat 'de wond is dicht dus het jeukt niet meer' is niet waar. Ookal is het wondje dicht, dan jeukt het nog door de verdere genezing! Daarnaast kan littekenweefsel ook jeuken doordat het strakker is dan de huid erom heen.
Succes met je poezebeestje, het zit hem duidelijk niet mee!
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Open maken is misschien zonde maar als het niet goed heelt en t beter heelt als je t een keer goed openmaakt...er zal toch een reden zijn dat het niet goed heelt.
Als deze dierenarts niets kan doen zou ik eens aan een second opinion gaan denken, er zit echt een groot verschil tussen dierenartsen!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

Nou, ik ga dan maar eens een bezoekje brengen aan een andere dierenarts. Heb al gebeld en kan vanavond om half 7 komen.
Nageltjes knippen heb ik nog nooit gedaan, dus ik zou niet weten hoe hij er op reageert, maar het is verder een vrij relaxte kat. Vraag wel aan de dierenarts of hij dat ook even kan doen.
Maar toch denk ik echt dat hij er geen jeuk aan heeft, anders zou hij ook krabben met die kap op en dat doet hij ook niet.
Ik zal vanavond wel iets laten weten.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ilone »

Succes vanavond!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Succes, hoop dat er een oplossing is!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

We zijn dus gisteren naar de dierenarts geweest. Luna (zo heet de kat) heeft inderdaad wat littekenweefsel. Verder dacht de dierenarts dat het nog wel kan dat de haren teruggroeien, maar dat is niet zeker. Het littekenweefsel en het aangroeien van de haren kan eventueel voor jeuk gaan zorgen en als dat gebeurt moet ik Vetaderm gebruiken (heb ik nog over van de vorige keer). Ik kan ook gewoon honingzalf gebruiken, maar als het teveel jeukt beter de Vetaderm.
Verder heb ik het met hem gehad over die nagelkapjes en hij vond het in dit geval zeker wel het proberen waard, vooral als Luna die kap voor eeuwig zou moeten dragen. Dus die heb ik gelijk besteld.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door ]-marjolein-[ »

Goed om te horen! Als ze maar van die ellendige kap af kan!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door jojo »

Ik duim voor je dat alles bij elkaar de truc gaat doen zodat Luna zometeen zonder wat dan ook hoeft en gewoon een happy kat is!
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Leonie89 »

goed dat je naar een andere dierenarts bent gegaan!! ik hoop dat het ook voor verbetering gaat zorgen!
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer eens na een zeer lange tijd.

En we hebben helaas nog steeds hetzelfde probleem met onze kater!
Heel veel kosten gemaakt en nog geen stap verder.

Luna heeft nu 6 maanden achter elkaar die kap op gehad (hij draagt de kap nu al bijna 1 1/2 jaar) om de huid helemaal te laten herstellen en krijgt (naast hypoallergeen voer) daarnaast moderin tegen eventuele jeuk.
Huid is mooi herstelt en ziet er rustig uit....maar de haren groeien niet terug!!
Biedt dus geen bescherming tegen eventueel krabben en dat hoeft hij maar 1 x (per ongeluk) te doen en het ligt weer open. Dan kunnen we weer opnieuw beginnen.

Wie kan ons alsjeblieft helpen, want we zijn echt wanhopig!

P.s. nagelkapjes en mooncollar werken niet!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door nellebel »

heb je ondertussen al geprobeerd om de nageltjes te knippen. Als hij gewoon af en toe even krabt dan haalt hij het niet meteen open. voorpoten lukt bij ons prima, doe ik alleen, achterpootjes is soms wat lastiger omdat ik er zelf niet goed bij kan, dus dat den we samen. maar ze heeft er totaal geen last van.
Ik doe het met een gewone nagelknipper. Ze hebben er ook tangetjes voor. Als hij doorzichtige nageltjes heeft kun je precies zien waar het rose (vlees) begint, en dan net daarvoor afknippen.
Mijn kat likte zich helemaal kaal en liep dus altijd met een helemaal kale buik en soms ook poten rond.
Ik heb haar nooit een kap op gedaan vanwege de stress (daarom begon het likken ook). op momenten dat ik haar zag likken probeerde ik haar af te leiden.
Ik zou het anders ook niet weten. Zalfjes enz zal hij niet prettig vinden voelen en daarom gaat hij natuurlijk ook meteen krabben. maar ook als de kap afgaat zal hij even willen krabben. (is toch ook bij mensen die iets in het gips hebben .als het gips eraf is...krabben)
Als de huid goed hersteld is zal hij van een keertje krabben (met afgeknipte/ stompe nageltjes, ook niet zomaar open gaan. DAn is er toch meer aan de hand met de huid zou ik zeggen.
Onze flippie heeft ook 2x bloed moeten prikken, hele keel kaal geschoren. ze krabt soms maar dat is omdat het haar terug groeid (wat denk ik bij jouw kat niet meer gebeurd). maar zij krijgt ook geen wonden. daar moet de huid toch tegen kunnen? of hij moet continue krabben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
silas + mozes
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2012 20:07

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door silas + mozes »

Hoi is het probleem met het krabben opgelost?
Mijn kat heeft hetzelfde probleem, hij krabt zich steeds aan een oor. Alles al geprobeerd en vele bezoeken aan dierenarts.
Een dieet gevolgd omdat men dacht aan voedselallergie, crème tegen jeuk, oren schoon gemaakt, antibiotica, klei om de wond te laten uitdrogen etc.
Hij loopt al anderhalf jaar met een kapje...
Als het oortje genezen is en het kapje af mag, dan krabt hij de nek open, daar heeft hij dan weer een leren halsband voor.
Herken je verhaal volledig, als de wond mooi genezen is dan krabt hij het in no time ( in een onbewaakt moment ) weer helemaal open.
Hoop dat jij of iemand anders een tip heeft, ben ook ten einde raad!!!
Gebruikersavatar
catsini
Poema
Poema
Berichten: 266
Lid geworden op: 06 mar 2011 14:03

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door catsini »

wat erg is dat, die arme poes.
ik zou stoppen met de behandeling bij de dierenarts, als het zolang duurt, dat heeft totaal geen nut.
op een gegeven moment houd het op.
ik heb een adres voor je van een dermatoloog, zou haar eens bellen, voor informatie.
probeer het eens, dit is misschien de oplossing,
dit is haar website:

http://www.dierenarts-dermatoloog.be/
I'll Stay here forever, Winny* en Miets* Patty en Moessey....
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Re: Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

Hallo allemaal, daar ben ik weer na zeer lange tijd. Sorry voor het niet reageren op voorgaande reacties, maar ik krijg blijkbaar geen melding van nieuwe berichten.
Ik wilde even een update geven, maar helaas geen positieve. We zijn namelijk nog geen steek verder dan ruim een jaar geleden! Heel erg vind ik het, want ik denk dat de enige optie is om dit maar te accepteren aangezien we volgens mij alles geprobeerd hebben (oa ook naar dermatoloog geweest). Mocht iemand nog een gouden tip hebben, laat het alsjeblieft weten!
Plaats reactie