Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Ikke1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 jun 2010 20:28

Kat draagt al 3/4 jaar een kap! Wie heeft een oplossing?

Bericht door Ikke1980 »

Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik 2 herplaatskaters in huis (vader en zoon). Toen ik de vader in huis kreeg had deze al een half jaar een kap om zijn nek, omdat hij een slechtgenezende wond naast zijn bek had als gevolg van een gevecht. Toen ik de kat kreeg had hij een enorme korst die ontzettend stonk, dus ik ben meteen naar de dierenarts gegaan. Deze heeft de korst eraf getrokken en de wond ontsmet en anti-jeuk middelen gegeven (prik + lotion). Na een week of 3 was de wond geheeld en zei de dierenarts dat ik wel af en toe de kap eraf mocht halen. Maar je raadt het al: binnen 1 minuut had de kat de wond weer open gekrabt. Dus nu durf ik de kap er niet meer af te halen, totdat de haartjes weer aangegroeid zijn.
De wond is nu geheel dicht en inplaats van een lengte van 4 cm is het nu nog maar een klein plekje van 0.5 cm2. Alleen komen hier dus (nog) geen haartjes op en dit duurt nu al heel erg lang. Ik heb geen idee of de haartjes uberhaupt nog terugkomen eigenlijk.
Maar ik vind het zo super zielig dat de kat nu al driekwart jaar die kap om heeft en misschien er zelfs wel nooit meer vanaf komt!!! Ik merk echt gedragsveranderingen hierdoor! Is er iemand die misschien een idee heeft om de kat zonder kap door het leven te laten gaan, zonder dat hij aan die plek kan krabben?
De kale plek zit dus echt meteen naast zijn bekje.
Alvast bedankt voor het meedenken!

EDIT:
Hmmm...ik heb misschien al een oplossing gevonden.
Iemand hier ervaring mee?
http://www.nagelkapjes.nl/
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer: