Pimmy's jeuk

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Pimmy's jeuk

Bericht door Saantje »

Hallo allemaal,
Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wij hebben een poes en ze is al 13 jaar en heeft waarschijnlijk een allergie. We zij pas verandert van dierenarts omdat we niet tevreden waren en waar we nu zitten zijn we erg tevreden maar we zijn natuurlijk niet zomaar naar de dierenarts gegaan. Onze Pim (het is een meisje) heeft waarschijnlijk een allergie. We hebben nu speciaal voer van Hills en dat moet ongeveer 6 weken gegeten worden. Daarna als de plekken dan nog niet over zijn of minder dan moet ze onder narcose en dan wordt er met een appelboor een stukje huid weggehaald en dan gaan ze dat onder zoeken in het laboratorium. Maar ze is al 13 en er is altijd gezegd door de dierenartsen dat ze nooit oud wordt en ze heeft een groeiachterstand gehad en nies en kat ziekte en een gaatje in haar rug.
Mijn eerste vraag is of iemand iets tegen de jeuk, ze heeft pas al een prikje bij de dierenarts gekregen maar dat mag ze nu niet meer want het voer moet min 6 weken achterelkaar gegeten worden. En de hele dag ligt ze te slapen en te likken we worden er helemaal gek van en vinden het erg zielig voor haar. Ook komt ze sinds een week ongeveer niet meer naar beneden toe. Als we haar naar beneden brengen gaat ze gelijk mauwen en piepen bij de deur.
Ik ben ook erg bang dat ze niet meer wakker wordt van de narcose en dat vind ik best wel erg moeilijk.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast heel erg bedankt!!!!!!!

Groetjes een hopeloze Sana
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Adriana »

dag en dag Pimmetje,
dus jeuk en je denkt aan allergie, hele dag likken en 6 weken speciaal voer en anders biopt
en andere dierenarts, maar ik hoor niks over bloedonderzoek,
en ik heb de indruk dat ze absoluut niet in orde is.

eerst maar even wat info:
een biopt (cellen voor weefselonderzoek) wordt genomen (zonder verdoving, laat staan narcose!) met een lege naald van een injectiespuit, zachtjes prikken en dan wat huidcellen en vocht uitsmeren op glaasjes en dat opsturen. dus niks appelboor!! en ongeveer 3 dagen later uitslag;

gasnarcose wordt vooral bij oudere dieren en dieren met bv hartklachten toegepast en dat is veel aangenamer en wat veiliger voor die dieren. als je nieuwe da geen gasnarcose geeft, dan zou je nog een keer van da kunnen veranderen en zoeken naar een da-praktijk waar regelmatig wordt geopereerd (en dan heb ik het niet over castraties, navelbreukjes en sterilisaties). over welke woonplaats hebben we 't?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Boomer »

Dat een biopt genomen wordt met een lege naald is niet helemaal waar. Misschien is dit per geval anders.
Xeon heeft 1,5 jaar terug ook een biopt gehad en hij had 3 kleine hechtingjes die vanzelf oplosten.
Bij ons duurde het een week voor we de uitslag kregen. Dit kwam omdat onze da het moest opsturen en het niet zelf onderzocht.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Saantje »

Bedankt voor jullie tips en advies en reactie!
We wonen in Zoetermeer maar zitten in Benthuizen bij de dierenarts.
Boomer moest Xeon toen ook onder narcose of hoe is dat gegaan? En hoe oud was het beestje toen?
We zitten te denken om aan de da te vragen of het onder plaatselijke verdoving kan ofzo want ik ben als te dood dat Pim er niet meer uit komt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Adriana »

als je in Zoetermeer woont dat ken ik uit eigen ervaring een meer dan uitstekende dierenartsenpraktijk in Gouda en als je die wilt raadplegen, stuur dan even een pb.
die past gasnarcose toe en ze hebben daar een weinig belastende manier van onderzoeken. bv bloedafnemen: niet scheren, heel spaarzaam ontsmetten met wat meer vocht zodat je veel beter kunt zien waar de bloedvaten lopen en dan oeps en binnen 5 minuten gepiept.
ook het inwendige onderzoek gaat daar geweldig en dat scheelt foto's en andere kostbare handelingen. de gegevens van het bloedonderzoek binnen een kwartier zodat je of kunt besluiten tot vervolgonderzoek of aanvullend bloedonderzoek (van hetzelfde bloed) en je kunt in dat consult dus overleggen over de behandeling (ipv een telefoontje met een paar gegevens).
nu zullen er meer da-praktijken zijn, waar dit de standaard methode is en dat hoop ik van harte, alleen bij alle voorgaande geraadpleegde dierenartsen in DH en omstreken was dit niet het geval.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Boomer »

Bij Xeon namen ze de biopt op het moment dat hij al onder narcose was. Hij werd toen gecastreerd. Ze belde toen speciaal op om te vragen of ze het meteen moesten doen. Anders zou hij nog een keer onder narcose moeten. We liepen toen al een tijd bij de da ivm zijn wond. Xeon was toen 1,5 jaar, dus nog jong.

Mijn vorige kat is op 17 jarige leeftijd nog onder narcose geweest ivm het weghalen van een tumor bij zijn oog. We hebben toen ook getwijfeld maar omdat hij open gesprongen was en niet meer dicht wilde, hadden we eigenlijk weinig keus. En ik moet zeggen , het is heel goed gegaan. Er is natuurlijk een risico maar soms moet je kiezen tussen 2 kwade.
Banjer is uiteindelijk ruim 19 jaar geworden en de keuze was het meer dan waard.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Saantje »

Bedankt voor de tips en de informatie.
We hebben de dierenarts opgebeld en het verhaal uitgelegd en verteld dat we bang zijn dat het niet zo goed gaat met Pim en wat we nou moesten doen en hoe het nou verder gaat.
We hebben nu een afspraak op woensdag bij de dierenarts en Pim gaat dan om 8 uur s`avonds onder plaatselijke verdoving. Er wordt dan een stukje huid weg geschraapt. Me moeder houdt hem dan vast en ik mag er bij zijn. Ik hoop maar dat ze dan verder kunnen. En dat Pim er goed uit komt.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Boomer »

En ? Hoe is het gegaan en heb je de uitslag al ?
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Re: Pimmy`s jeuk

Bericht door Saantje »

We zijn vrijdag naar de dierenarts gegaan. Me moeder hield hem toen vast en het ging goed. De dierenarts was de verdoving er aan het in spuiten alleen toen trok ze weg. Hij zij dat Pim nog echt goed vast gehouden moest worden anders had het geen zin.
Maar uit eindelijk is het gelukt. Het is naar het lap gestuurd en we krijgen vrijdag of anders dinsdag een uitslag.
Ik ben erg benieuwd.
Bedankt dat je er aan hebt gedacht!
Plaats reactie