Bloedende wond aan staart

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bloedende wond aan staart

Bericht door Chanou »

Hoi,

Ik voel me zo schuldig.....
Vanavond hadden we boodschappen gehaald, daar zaten ook blikjes kattenvoer bij. Ik wilde ze in de kast zetten en er viel er 1 uit m'n handen precies op de staart van m'n lieve Chanoutje. (kan wel janken :cry: )
En hij liep gelijk weg en wij voelen aan z'n staart, maar voelden nix. Even later weer gekeken en met een washandje er over en daar zat dus bloed aan. (hij is zwart dus je ziet zo niets).
Wij naar de da gebeld en die zei van kijk het nog maar ff aan tot morgenochtend en als het dan nog dik is even langskomen.
Maar het laatste puntje zeg maar van z'n staart hangt slap naar beneden, maar kwispelen kan hij wel. En spelen doet ie ook gewoon. Hij vindt het alleen nu niet leuk als je er aan zit, voor de rest doet ie wel alles.

Pff ik voel me zo schuldig en vind het zo zielig voor 'um.

Weet iemand hoe je kan zien dat een staart gebroken is? En volgens de da kon ie ook gekneusd zijn.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt?? Maak me zo'n zorgen... :cry: :cry:
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bericht door shakira »

mijn poes heeft ook zijn staart gebroken volgens de fokker is dit bij de geboorte gebeurd en nu heeft ze een klein knikje op het einde van haar staart en ze heeft er geen last van.
je kunt het goed voelen als haar kamt
Chanou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jul 2003 18:45
Locatie: zuidholland

Bericht door Chanou »

Hoi, hier ben ik weer.

Nou vanavond toch nog ff naar de da geweest en volgens hem is het niet gebroken, in ieder geval zitten de werveltjes nog aan elkaar vast. En als het goed is komt het weer helemaal goed.
Maar als het niet goed komt (maar laten we dit niet hopen) dan zou het kunnen dat het achtereind van z'n staart verlamd raakt en kaal wordt en gaat slepen over de grond, dan zou het achterste stukje van z'n staart geamputeerd moeten worden.
Maar volgens de da is die kans maar heel klein en hij gaat er gewoon van uit dat het goed komt. Gelukkig maar :grin:
Ben wel opgelucht hoor...
Chanou speelt ook gewoon maar door, dus zelf heeft ie er waarschijnlijk niet veel last van. Alleen als je er echt op drukt mauwt ie, maar ja da's ook wel logisch.

Dus ik ben weer helemaal happy :grin: :grin:
En bedankt voor jullie medeleven!
Gesloten