Zonne allergie

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Demi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2007 21:07

Zonne allergie

Bericht door Demi »

Hoi allemaal,

Ik heb een lieve siameze poes van 5 jaar oud.
Zodra de zon begint de schijnen en de temperatuur boven de 20 graden wordt, krijgt ze erg veel last van jeuk en gaat de veel likken en is erg onrustig en niet op haar gemak. Het lijkt op een zonne allergie, maar ze houdt juist van de zon.
De dierenarts heeft vorige zomer een spuit gegeven tegen de jeuk en pilletjes, maar het helpt niet.
Komt dit jullie bekend voor? en hebben jullie een tip wat ik er aan kan doen? het is zo zielig.

Groet, Demi
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mja, ik hou ook van de zon maar krijg soms ook last van zonne-allergie ;). Denk niet dat een kat die link legt.

Het enige wat ik kan bedenken is haar uit de zon houden :geenidee:. Toch zeker rond de middag, als de zon het meest intensief schijnt...
Demi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2007 21:07

Bericht door Demi »

Ja, dat is zo, ik denk ook niet dat Demi de link legt met de zon, maar wel dat ze niet tegen de warmte kan en ik zou zo graag iets aan kunnen doen. Het is een binnenkat, die in de tuin mag als we zelf thuis zijn.
Die jeuk moet toch ergens vandaan komen toch?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Sommige lichtgekleurde en witte katten hebben last van verbranding voor de zon. Ik weet niet of jouw Siamees ook wit of heel licht gekleurd is, maar dan kunnen bijvoorbeeld hun oortjes, maar ook hun rug flink verbranden en dat kan enorm jeuken.

Mijn advies is dan ook je kat 's-middags uit de zon te houden én flink in te smeren met een hoge factor kinderzonnebrandcreme, want als hij dat oplikt is het niet erg.

groeten,
Sandra
Demi
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2007 21:07

Bericht door Demi »

He Sandra,

Bedankt voor je tip. Ik ga het zeker proberen

groetjes, Stans
Gesloten