Wondjes aan de kussentjes

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Wondjes aan de kussentjes

Bericht door sadewi »

Dap gaat sinds een dikke week naar buiten. Nou heeft hij aan zijn achterpoten zijn kussentjes helemaal open. Ze zijn knalrood, en eentje heeft echt duidelijk gebloed. Ze zijn niet opgezet o.i.d., hij loopt er gewoon op en wil ook nog gewoon naar buiten en klimt ook nog.

Wat kan dit veroorzaakt hebben? Moet ik ze ontsmetten? Helen zijn kussentjes weer gewoon? Maak me een beetje zorgen, het ziet er echt naar uit, ipv rose en zwarte kussentjes zijn ze nu vuurrood.
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Wondjes aan de kussentjes

Bericht door Sandra W »

Het beste is toch in dergelijke gevallen de dierenarts te bellen of even langs te gaan. Die kan dan beslissen of het ontsmet moet worden en eventueel een wondzalfje meegeven.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Wondjes aan de kussentjes

Bericht door sadewi »

Het lag niet aan buiten, het lag aan de gaskachel waar meneer graag op stond, ook al was het heet.

We vonden het al erg nichterig dat ie steeds met z'n pootjes wapperde. Na zich een paar keer flink
gebrand te hebben, heeft hij z'n lesje wel geleerd.

Mojito heeft het ook 1x gehad, en daarna voelen ze wel even of ie aan staat!

(gaskachel hangt aan de muur, daarboven is de vensterbank met groot raam om naar buiten te kijken, jullie begrijpen m wel denk ik...
Dappie rules!
peugeot tuner
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 sep 2008 01:16

Re: Wondjes aan de kussentjes

Bericht door peugeot tuner »

Ja die van mij heeft het met de oven gehad zodra ik de oven open had kroop elmo er in tot de oven warm was....
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Wondjes aan de kussentjes

Bericht door Kattenbella »

Toch maar dicht houden ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten