Ontstekingen door vechten

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Ontstekingen door vechten

Bericht door Angie »

Ik heb al eens gezocht, maar vind niet direkt hetzelfde...

Ik ben een beetje ongerust om onze Goya.
Hij heeft sinds maandag al niets meer gegeten en gedronken. We dachten eerst dat hij boos was, omdat we dat weekend waren weggeweest. Hij reageerde niet meer op ons, bleef de hele dag liggen.

Ik ben gisteren naar de da geweest en ze vernam dat zijn buik heel gespannen was. Zijn buikspierkes zijn wat ontstoken en aan zijn heup ook een ontsteking en op z'n kopje heeft hij ook wondjes die waarschijnlijk wat ontstoken zijn. Het gebeurd wel meer dat er hier gevochten wordt onder de katten hier in de buurt. er zitten veel katten namelijk...
Hij had ook koorts en hij moet anti-biotica krijgen en pijnstillers. Die buik moet wel heel pijnlijk zijn naar het schijnt.

Nu zijn we weer een dagje verder, maar hij is nog steeds lusteloos. Ik geef hem wel water met een spuitje, maar dat is niet veel. Ik moet zeker 20 ml geven. Hij heeft geluk dat hij geen vocht verliest door overgeven of diarree. Hij slaapt nog heel veel, heeft geen zin om op te kijken als we hem aanhalen ofzo.

We gaan hem tijd geven zodat medicatie kan werken, maar maak me toch een beetje ongerust. Morgen even naar de da bellen voor de zekerheid, wie weet is hij al wel een beetje beter morgen.
Hoelang kan een kat zo zonder drinken? Of met zo'n klein beetje? Waar moet je zeker op letten? Iemand al meegemaakt?
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk niet dat een kat al te lang zonder vocht kan, Angie. Je kan dit zelf ook wel wat testen door het vel omhoog te halen. Als het direct terug gaat dan is er nog voldoende vocht, maar blijft het omhoog staan dan is er een tekort aan vocht. Onze Baja was uitgedroogd als kitten en haar vel bleef dan ook redelijk strak omhoog staan.
Ik ben benieuwd hoe het nu met Goya is ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Dat kende ik nog niet die test..
Hij heeft sinds gisteren al eens uit zichzelf gegeten. We hadden het voor zijn neus gezet en begon zelf te eten en ook te drinken.

Nu deze morgend is de eerste ker dat we opstaan en zien dat hij rondwandelt :D. Zo leuk!!
Hij is net gaan eten daar waar zijn bakje altijd staat, dus hij begint te beteren. Hij komt ook al een beetje aanhalen.
Ik ben eindelijk niet meer ongerust... Toch wel lang hoor...

Maar ik blijf toch nog goed in het oog houden hoe hij eet en drinkt.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Gelukkig maar! ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Het ziet er goed uit hier.... Goya kwam al schooien voor eten daarstraks. Volgens mij is hij er bovenop :D. Nog wel altijd zijn ab geven een hele week.
Het kan toch snel gebeuren dat ze zich niet goed voelen hoor... Maar ben ook wel blij dat het op tijd over gaat ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Joh Angie, ik lees dit nu pas. :oops: Gelukkig dat Goya alweer redelijk op de been is en weer wat eet en drinkt. Wel eng hoor, die ontstekingen door zo'n knokpartij!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gesloten