Vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

ik zou hier persoonlijk niet voor kiezen...

Je kat zal al van slag zijn als jullie er niet zijn, en waarschijnlijk helemaal als je het dier onderbrengt in een voor hem vreemde omgeving. Als je moeder niet 2 x daags kan of wil, zou ik proberen of iemand anders niet voor je kat kan zorgen....
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Onze katjes gaan al sinds ze jong zijn bij mijn moeder logeren als wij op vakantie gaan. Of het nou een lang weekend of 5 weken is, ze hebben het er altijd erg naar hun zin. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze het huis inmiddels goed kennen.

Ik heb geen idee hoe dat bij jouw katjes gaat. Het kan zijn dat ze het een groot avontuur vinden, maar ze kunnen ook helemaal van slag raken. Maar zonder het te proberen, zul je dat nooit weten natuurlijk. ;-)

Lukt het je moeder ook niet om 1 keer per dag en dan waat langer langs te komen om de katjes te voeren en met ze te spelen? Dat zou ook een oplossing kunnen zijn.
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Wij zijn net een ruime week op vakantie geweest en zowel mijn ouders als de buurvrouw hebben op de katjes gepast. Mijn ouders wonen in Drenthe en hebben er een lekker lang weekend Nijmegen van gemaakt. Tegen onze verwachting in heeft vooral Luna ons erg gemist. Mijn ouders hebben haar maar weinig gezien, ze kwam eigenlijk alleen thuis om te eten en te slapen. 1 keer kwam ze hard aanrennen toen mijn moeder op mijn fiets thuis kwam. De katten herkennen het geluid van mijn fiets heel goed en het zal dus wel een teleurstelling zijn geweest dat niet ik, maar mijn moeder op die fiets zat!
Flanna en Minerva gingen gewoon hun gangetje, al was ik wel verbaasd toen mijn vader vertelde dat Flanna zo bij hem kwam knuffelen! Ze gaf hem zelfs kopjes in zijn gezicht, iets wat ze verder alleen bij mij doet.
Toen we thuis kwamen, kwamen alledrie de poezen er gelijk aanrennen (ze waren buiten), dat was een heerlijk welkom!!

Persoonlijk vind ik het ideaal dat onze poezen gewoon thuis kunnen blijven tijdens onze vakantie en toch veel aandacht krijgen. Zo verandert er zo min mogelijk voor ze.
Maar toch lijkt logeren me ook geen slecht plan hoor Black Bandits. Helemaal als je moeder ze daardoor veel meer aandacht kan geven. De poezen van mijn broer zijn ook een keer 2 weken bij mij komen logeren en waarschijnlijk komen ze in augustus nog eens een week. Als hij een paar dagen weg gaat, komt zijn buurvrouw 1x per dag om de katten te verzorgen, maar voor een langere periode vindt hij het toch fijner als ze wat meer aandacht krijgen. En ik vind dat natuurlijk alleen maar gezellig! :grin:
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Toen wij op huwelijksreis waren hebben we pitou ook bij m'n schoonouders laten logeren. Ik had er ook een beetje schrik voor omdat wij op een appartementje wonen en ze enkel op een begrensd platform buiten kan en miujn schoonouders wonen midden te velde. Maar pitou heeft zich er heel goed doorheen geslagen. Ze werd vriendjes met de katten van m'n schoonouders en wond iedereen in huis om haar pootjes. Wel wou ze niet naar buiten, maar dat was nog zo handig. En ook zij was hyperblij ons weer terug te zien en weer terug thuis te zijn.

Ik denk dat het zeker te doen is hoor, om je katten te laten logeren.
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Xiara gaat sowieso in de weekenden al mee naar mijn schoonouders, omdat het zowel voor mij als voor haar leuker is.
In het begin bleef ze weekenden alleen, maar je merkte dat ze op maandag dan echt heel vervelend was, dat heeft ze nu dus niet meer. En daarbij went ze nu wat meer aan andere (drukkere) mensen om zich heen.
Laatst waren mijn vriend en ik een week vrijwilligen, toen is ze een week bij mijn schoonouders geweest. Ze is toen maar vriendjes geworden met mijn schoonmoeder :)
Over een tijdje blijft ze hier weer een week.

Ik vind het erg handig, zo heeft ze een vaste 'logeerplek' bij mensen waar ze inmiddels ook een beetje thuis is.
Bij komend voordeel is dat mijn schoonvader zo toch een beetje een kat heeft, wat hij van mijn schoonmoeder niet mag :) Dus het is gelijk 2 vliegen in een klap :)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk dat als je katje gewend is om vaker mee te gaan ergens naar toe dat het ook helemaal geen probleem is hoor. Maar die vier van ons zijn nog nooit op stap geweest.
Morgen gaan we weg...... ik zie er als een berg tegenop. Zal blij zijn als we vrijdag weer lekker die vier mutsen kunnen knuffen ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Mischien een persoonlijke vraag...maar geven jullie ook instructies over wat er moet gebeuren als er een poes accuut ernstig ziek wordt?

Ons Guusje heeft namelijk al twee beroertes gehad en is daar wonder boven wonder weer bovenop geklauterd. Is nu doof en is niet meer zo vast op haar pootjes met springen maar verder gaat het goed.

Ben zo bang dat ze tijdens onze vakantie wat gaat krijgen en mijn schoonouders een beslissing moeten nemen. Tuurlijk zullen ze contact met ons opnemen maar is misschien niet altijd mogelijk (Zuid Afrika)

Niet zo'n leuke vraag om over na te denken maar spookt al even door mijn hoofd..

Groeten Renate
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Renate, ik zeg altijd: als je het niet vertrouwt, ga dan maar naar de dierenarts.
Ik heb liever een rekening en een gezonde kat, dan dat de oppas niet weet wat 'ie moet doen. ;-)
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ja, ik geef wel instructies. Tegen mijn buurvrouw zeg ik altijd dat ze bij twijfel altijd naar de dierenarts moet gaan en dat wij natuurlijk alles zo snel mogelijk terug betalen. Als ze echt een zware beslissing moet nemen (inslapen of niet), zal ze haar uiterste best doen om contact met ons te krijgen. En anders vertrouw ik op haar beslissing en die van de dierenarts, dat weet ze ook. Tenslotte hebben we afgesproken dat ze onze poezen niet bij de dierenarts achterlaat als ze dood zijn. Ze stelde zelf gelukkig voor dat ze de kat dan zal proberen te 'bewaren' voor ons, eventueel zelfs gekoeld. Dit vond ik zelf nogal wat om aan haar te vragen, want ik kan me goed voorstellen dat mensen dit eng of zelfs luguber vinden. Maar het geeft mij wel een geruststellend gevoel, want dit geeft ons de mogelijkheid om de kat zelf te begraven en persoonlijk afscheid te nemen.

Best lastig om het hier over te hebben vond ik, want je hoopt natuurlijk dat zoiets nooit gebeurt, maar aan de andere kant is het wel fijn dat het besproken is.
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Claudia, ik bedoel eigenlijk meer wat te doen als de situatie ernstig blijkt!

Om concreet te zijn geef je instructies over wanneer het voor je poes niet meer verdraagzaam is om verder te leven....wanneer maak je zo'n keuze en wat moeten de afwegingen zijn...

Guus is er namelijk twee keer bovenop gekomen maar wel uit een erg diep dal....kon niet meer lopen....alles hing scheef....

Bespreken jullie dit soort zaken...? Kan me namelijk ook voorstellen dat je als oppas voor een dilemma kan komen te staan ?

Marije bedankt voor je antwoord.....bedenk me nu ineens dat ik het eigenlijk vanzelfsprekend vindt om je poes niet achter te laten bij de DA...maar misschien is dat voor iemand anders wel helemaal niet vanzelfsprekend :shock:

Wanneer dit soort zaken dus niet besproken zijn dan bestaat de kans dat je niet zelf afscheid kan nemen....

Moeilijk onderwerp trouwens....ben nu even realistisch aan het denken over zaken die je liever wegstopt :-(
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

dat is inderdaad niet vanzelfsprekend. Toen Yogi tijdens onze vakantie overleed hebben mijn ouders hem ook bij de dierenarts gelaten die hem gecremeerd heeft. Dit heeft er voor gezorgd dat wij geen afscheid hebben kunnen nemen en daar heb ik het nog altijd moeilijk mee. Het is dus juist heel verstandig om van te voren te bespreken wat je wil, dat doen wij sindsdien ook.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Toen ik naar Canada ging (de bedoeling was een half jaar, maar het werd veel korter), had ik besproken wat er met de katten moest gebeuren als ze ziek zouden worden of zouden sterven. Dat moet wel, het blijft je eigen verantwoordelijkheid en je eigen zorg, ongeacht waar je bent.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, wij hebben dit soort dingen ook wel doorgesproken. Wij hebben afgesproken dat mijn ouders meteen contact opnemen als ze hier iets aantreffen, zodat we ter plekke samen kunnen beslissen. Wij zijn goed bereikbaar, dat scheelt ;-) .

Ik vraag me alleen wel af of je mensen de vraag mag stellen om je dier te "bewaren" als het ingeslapen is. Is er dan een mogelijkheid dat de dierenarts dat voor ze doet of moeten ze dat zelf regelen?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dat moet je dan vragen aan de dierenambulance. Die hebben meestal veel meer vriesruimte waarin een dier langer bewaard kan worden. Bij de da gaat de vriezer minimaal 1x per week leeg.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik heb de mazzel dat mijn schoonouders al bellen als Xiara zich verstopt heeft en zij inmiddels ook zeer begaan zijn met Xiara.
Zij zouden dus meteen bellen als ze het niet vertrouwen.

Maar ik zou als ik langer weg zou zijn of nederland uit zou zijn, zeker overleggen wat ze moeten doen als er iets ernstigs gebeurd. Je weet gewoon niet wat er kan gebeuren in je afwezigheid, en het bespaart je zelf heel veel verdriet en teleurstellingen als je van te voren hebt besproken wat je wilt.
Maar het is zeker moeilijk!!

heb je al besloten hoe en wat je wilt Rebbe?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten