Vakantie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Lijne
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2005 18:43

Bericht door Lijne »

Hallo allemaal!

Wij zijn terug uit vakantie en bij onze poezen! Mijn vader heeft ontzettend goed voor ze gezorgd (zelfs rotverwend), maar ze waren toch wel blij ons te zien. De oudste begon al te spinnen nog voor hij goed en wel de trap af was :-).
Er is wel een klein probleempje opgedoken terwijl we weg waren. Zoals elk jaar heeft een van de katten (we weten eigenlijk niet goed wie) weer eens ergens anders geplast. Twee jaar geleden was dat in de badkamer, vorig jaar in een wasmand met een oude deken erin en nu in een plant in de woonkamer. En wat vervelend is: het houdt niet meteen op. We hebben, sinds we thuis zijn, nog al twee keer gezien dat er in die pot geplast is (aarde weggekrabt en het vloeit er langs onderen gewoon uit). Nu heb ik gelezen dat katten soms niet meer in hun bak gaan als ze ziek zijn, maar ze zien er allebei goed uit, dus denk ik dat het gewoon door stress komt, en het alleen zitten. Ik ga morgen eens naar de da bellen (is vandaag gesloten) om te vragen wat te doen.
Ivm afspraken over je poezen als je weg bent: wij hadden met m'n vader afgesproken dat hij zou bellen als er iets was, en bij heel ernstige zaken (inslapen ofzo) zouden we eventueel naar huis komen. Maar ja, wij waren met de auto...als je met het vliegtuig bent en je zit op een ander continent gaat dat niet zomaar. Ik zou in elk geval willen dat mijn kat 'bewaard' wordt tot ik thuis ben. Anders kan je toch geen afscheid nemen en aan je rouwproces beginnen? Maar hopelijk maken we dit geen van allen ooit mee.

Groetjes,
Lijne.
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Wij gaan het toch in oktober proberen om onze jongens bij m'n moeder te laten logeren. De opties die sommigen hebben aangedragen zijn hier niet te verwezelijken. We hebben het hoognodige contact met de buren dus die zal ik niet de sleutel van ons huis geven.
We hebben nu al duidelijke afspraken met m'n moeder gemaakt. Deuren dicht, zodat ze niet naar buiten kunnen glippen, alleen het dagelijkse voer, geen vreemde honden naar binnen (worden ze alleen maar hyper van), en als er wat is gelijk bellen en zonodig naar de DA.
Het is pas in oktober dus we hebben nog even te gaan, maar toch vindt ik het al spannend.

groetjes
Syl
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Syl, woon je ver bij je ouders weg? Anders kan je het vast eens uitproberen door ze een dagje mee te nemen. Kunnen ze ook vast snuffelen aan hun 'vakantieadres'.
Ik zou ook de buren niet vragen als ik er bijna geen contact mee had hoor! ;-)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Liefst zou ik de katten laten in hun eigen huis, dat is het beste. Ik heb gehoord van een kat die tijdelijk naar een ander huis ging tijdens de vak en uit heimwee stopte met eten..Instructies moet je altijd geven vind ik. Al weet een goeie DA heel goed wat wanneer nodig is mocht het zover komen. Zoek liefst mensen met kattenervaring, die weten meer en kunnen sneller en beter reageren. Niet iedereen kan een beestje mee naar huis nemen en begraven. Wat als je in een flat woont?
Gebruikersavatar
Black Bandits
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:47
Locatie: Arnhem

Bericht door Black Bandits »

Als alles goed gaat gaan Nero en Mavros over 2 weken een dagje mee naar m'n moeder even kijken hoe dat gaat. We gaan het dus echt proberen en gaat het niet met deze vakantie dan zal er alvast een andere optie gezocht moeten worden voor het volgende jaar. (wat ik natuurlijk niet hoop)
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

En ja hoor,ook ik voel me vreselijk schuldig ....

Ben vandaag al wat aan het inpakken want we gaan 5 november 3 weken op vakantie. Ben dus aan het rondscharrelen en verzamelen en steeds komen Guus en Tatum even kijken en dan krijg ik zo'n raar gevoel in mijn maag.

Mijn schoonvader komt 's ochtends en 's avonds voer en medicijnen geven en blijft dan ook wat tv kijken om ze wat gezelschap te houden. Hij is erg lief voor ze maar maak me toch wel zorgen.
Vooral om Tatum maak ik me wat druk omdat die zich niet laat zien aan vreemden (dus ook mijn schoonvader niet) Ze verstopt zich en houdt zich stil. Ik ben nu zo bang dat ze dan vereenzaamt en misschien niet meer eet. Het eten is natuurlijk ook moeilijk te controleren omdat ze met zijn tweeen zijn en Tatum niet gelijk komt om te eten wanneer schoonpa in huis is.

Ik weet dat ik het los moet laten en moet vertrouwen op mijn schoonvader maar vind het heel erg moeilijk. Ook omdat we toch wel een lange tijd weg zijn. Wanneer we eenmaal gaan zal er vreugde zijn maar denk ook dat ik een traantje zal laten om mijn beestjes..

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Ow Renate, moeilijk hoor! Misschien is het een idee dat je schoonvader vanaf vandaag al elke dag even langskomt, rond voertijd?
Gebruikersavatar
Elvisa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jan 2006 14:54
Locatie: Tilburg

Bericht door Elvisa »

de laatste keer dat wij een lang weekend weggingen moesten de katten naar een dierenhotel. Mijn ouders waren op vakantie. En bij de ouders van mijn vriend zouden ze zo goed als niks mogen, en dan is het echt niet leuk voor de katten. Die willen echt vaak op de vensterbank zitten en dat mag dus niet. Gordijnen en zo. Dus heb ik echt moeite gedaan om een leuke dierenhotel te vinden. Bij ons in de buurt heb je er ook een, en daar heeft Mimi 10 dagen gelogeerd, maar dat is haar niet bevallen. Ze wou heel graag naar huis. En ze was helemaal euforisch toen ze eenmaal tuis was. Aan alles ruiken en alles weer bekijken. Dus nu had ik een veel leukere gevonden. Veel meer speelgoed, een boomstam om op te klimmen, veel stoelen en kisten, echt heel erg leuk. Dus toen we ze weer op gingen halen, wilden ze eigenlijk niet weg. Dat was voor ons een teken dat ze het echt goed hadden gegad. En we zouden het weer doen. Deze dierenhotel is meer dan 30 minuten rijden van ons, maar zolang zij het goed hebben.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

wij zijn een zestal daagjes er tussenuit geweest en nu zag ik ineens het voordeel in van dichter bij m'n ouderlijk huis te wonen. Mams is de poezies elke dag komen bezoeken en zo is het toch wel een prima regeling hoor; Vorig jaar is pitou naar m'n schoonouders gegaan, maar dan zat ik toch zelf een hele tijd in de ongerustheid, het jaar daarvoor is m'n schoonbroer komen 'catsitten' en 'houskeepen' maar die was niet zo goed in het catsitten :???: en nu bleven de poezies lekker thuis, fijner voor hen, ik was helemaal relaxt en voor mams was het een kleine moeite ;-)
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Wij zijn net terug van tien dagen Zakynthos, mijn moeder is elke dag langs geweest, terwijl ze 8 km verderop woont.

Ze heeft elke dag een uurtje bij ze gezeten en super goed op ze gepast.
Misschien ook wel omdat ik al een week van te voren zat te huilen dat ik niet meer op vakantie wilde, omdat ik hen niet zo lang kon missen :oops:

Ze zagen er super goed uit en waren dolblij ons weer te zien. Ze lagen gelijk alledrie op het ruggetje om over hun buikje geaaid te worden :lol:

Ook ligt Tiamo sinds we terug zijn bij mij op het kussen, met zijn voorpootjes over mijn hoofd. Lekker is anders, maar lief is het wel haha.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
davidb
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 sep 2006 19:45
Locatie: België

Bericht door davidb »

Als je vader er wat tijd voor uittrekt, dan is dit de beste oplossing voor jullie schatjes.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

DavidB,

Je reageert in meerdere topics op het allereerste bericht in een thread. De bedoeling is dat je de hele discussie volgt of in ieder geval reageert op het laatste bericht, zodat iedereen snapt waar je het over hebt.
Verder zijn oneliners niet toegestaam aangezien deze weinig tot niks bijdragen aan een discussie. Als je wilt reageren op een onderwerp, zet dan een uitgebreider antwoord neer zodat men weet wat je bedoelt.

Alvast bedankt
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

maand weg; wie past er op mijn katten (in Amsterdam)?

Bericht door naomie120 »

Ik ga de laatste week van september voor 4 weken naar Nepal. Ik heb vroeger wel vaker gereisd en dan iemand in mijn huis laten wonen (tegen mooie huurprijs), maar heb nu 2 katten. Dus staat geld niet meer op 1, maar een goeie oppas die kattenliefhebber is.

Weet één van jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of heb je zelf interesse of ken je iemand die zou willen oppassen op een huis met 2 katten en tuin, 85m2, rand centrum Amsterdam?

Ik weet het, de voorwaarden zijn prachtig maar ik wil een betrouwbare kattenliefhebber!! De huurprijs komt dus op de 2e plaats....
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Sorry dat ik het zeg... Je wil dus op vakantie, een kattenoppas en huur voor gebruik van je woning?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik sluit me een beetje bij Minou aan en beredeneer vanuit mezelf, maar ik zou dus nooit geld bijbetalen om op katjes te kunnen passen.
Ik denk dat je meer kans maakt als je gewoon iemand vier weken in je huis laat zitten, zonder betaling. De oppas is tenslotte wel aan handen en voeten gebonden, het mes snijdt op die manier aan twee kanten ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten