Verhuizen...

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Lies77
Poema
Poema
Berichten: 222
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:55
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Bericht door Lies77 »

leuk om jullie ervaringen te lezen en heel herkenbaar.

Hopelijk worden jullie nu niet te bang om jullie poezeltjes buiten te laten na het verhaal van Woefie.

Binnen kan zoiets ook gebeuren en ze amuseren zich rot buiten. Dus zodra Woefie haar staart terug in orde is, mag ze van mij naar buiten als ze dat zelf wil.

In het begin zal dat eng zijn, maar ja, ik denk dat ze veel te gefrusteerd zal zijn als ze niet meer naar buiten mag.
Gebruikersavatar
freaky
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 dec 2006 19:29

Bericht door freaky »

Wat betreft katten en buiten laten ben ik absoluut voorstander van ze buiten te laten! Bij ons is het binnen laten van katten eerder de uitzondering dan de regel. We zijn dan ook niet zo verbaasd dat we onze katten enkel te zien krijgen als ze honger hebben, hoewel dat dit laatste niet meer zoveel voorkomt. ;-) We wonen dan ook vrij rustig, zodat het risico op aanrijdingen vrij klein is + onze katten hebben een grote speelruimte met een wei achter onze tuin.
Dus als je twijfelt om je kat buiten te laten, twijfel niet langer, je kat vindt het het leukst om buiten te zijn! (hoewel ons Nelle ook wel de geneugden van een lekker bed kent :grin: )
Gebruikersavatar
smokey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:18

hoelang moeten onze katten binnenblijven na verhuizing

Bericht door smokey »

hoi hoi,

ik heb een vraag; wij hebben 2 katten (een hond en een vogel), nu gaan we over 5,5 maand verhuizen en wil ik graag wat info inwinnen wat verstandig is voor onze katten. we gaan zo'n 5 km verder wonen (niet ver voor een kat om zijn oude huis weer terug te vinden lijkt mij), nou is mijn vraag hoe lang moet ik ze binnen houden? ze zijn beide bijna 6 jaar en hebben hun hele leven op dezelfde plek gewoont. langer dan 6wkn toch?

dan nog een vraag; één van mijn katten is gaan sproeien nadat we onze hond kregen(nu ruim 4 jr), wss territorium probleem. dit hebben we redelijk kunnen oplossen door zo'n feliway stekker beneden te plaatsen en hun zowieso wat meer aandacht te geven en meer met ze te spelen. in het volgende huis willen we dit probleem bij voorbaat voorkomen, graag zou ik wat tips ontvangen zodat ze evt ook naar boven mogen omdat ze niet sproeien. ze mogen naderhand wel weer naar buiten van ons.

gr saskia
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoi Saskia,

Welkom op ons forum.

Zoek, voordat je een nieuw topic opent, eerst even op het onderwerp met de zoekfunctie bovenaan het scherm, of het antwoord er niet al gegeven is.

Verder, stel bij voorkeur 1 vraag per topic, anders zijn berichten erg moeilijk in te delen. Voor het topic over sproeien, kun je in het grote topic kijken op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=10130

Alvast bedankt :-D
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Saskia, ik denk dat je het wel goed hebt aangepakt met de Feliwaystekker. Sproeien blijft een probleem die moeilijk op te lossen is. Zes weken is in ieder geval de minimale tijd die staat na verhuizing.
Als je een kamer over hebt is het misschien een idee deze helemaal in te richten voor de katten.

Succes en sterkte met de verhuizing!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
smokey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007 13:18

Bericht door smokey »

Kattenbella schreef:Hallo Saskia, ik denk dat je het wel goed hebt aangepakt met de Feliwaystekker. Sproeien blijft een probleem die moeilijk op te lossen is. Zes weken is in ieder geval de minimale tijd die staat na verhuizing.
Als je een kamer over hebt is het misschien een idee deze helemaal in te richten voor de katten.

Succes en sterkte met de verhuizing!
thnx, denk je dat 6 wkn wel genoeg is mbt de afstand? heb nml geen zin in een tel. van de dierenambulance :roll: ?

gr saskia
annverboven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 19:26

verhuis buitenland

Bericht door annverboven »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat iemand me raad kan geven ivm onze verhuis van België naar Hongarije.
Tigra is een negenjarige, levendige kattin. Ze is ons enige huisdier. Ze is braaf, gaat altijd op de bak maar is heel gehecht aan haar omgeving. Binnenkort moet ze met de wagen naar Boedapest, een rit van een twaalftal uur. Hoe kan ik het haar zo aangenaam mogelijk maken?

Vriendelijke groeten,
Anna
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Anna,

In de eerste plaats heel veel succes en ik hoop plezier in Hongerije.

Er zijn vervoersmanden die wat groter zijn en waar je een waterbakje in kan hangen.
Ik weet niet hoe groot jullie wagen is, maar anders kan je er een kleine bench in plaatsen waar je eventueel ook een kattenbak in zou kunnen zetten. Het is misschien ook handig haar daarin te laten als jullie spullen in jullie nieuwe huis moeten zetten zodat ze dan niet kan ontsnappen.

Waar gaan jullie wonen in Hongerije?

Groeten Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja, je kan bij de dierenarts of dierenwinkel ook een feromonenspray halen die je kan sprayen op de plek waar ze in vervoerd kan worden. Dit is een lichaamseigen geurtje die katten in dit soort situaties rustiger kan maken. je kan dit ook gebruiken voor jullie nieuwe huis. Zelf ruik je dit nauwelijks. Feliway is te koop bij de meste dierenarsten.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
annverboven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 19:26

Bericht door annverboven »

Dag Bella,

Bedankt voor je antwoord :smile:
Ik geloof nooit dat Tigra in de auto op de bak zal gaan.. Ik heb ook geen plaats omdat er nog andere mensen meemoeten (Die zal ik vragen om rustig te zijn en niet te hard te praten).
Wel ben ik van plan om een grotere reismand te kopen zodat ze genoeg plaats heeft.
We verhuizen naar Budapest. Daar is er een kleine kamer waar ik haar in het begin kan laten bekomen. Die deur blijft dicht en haar bak zal daar ook staan. In de andere hoek zet ik eten en water.
Om eerlijk te zijn heb ik er aan gedacht om haar voor het vertrek iets kalmerend te geven, misschien vraag ik dat best eens aan de DA.
Ze stresst nogal snel, zie je.. Ik hoop dat ze er zonder trauma uitkomt..

Veel groetjes,
Anna
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dat is niet zo gek bedacht en ander misschien iets natuurlijks of resque (Bachremedie) Het is wel goe denk ik om in ieder geval een waterbakje in die vervoersmand te hangen. Ik heb ze ook van mijn katten die met het vliegtuig uit Griekenland zijn overgevlogen. Dit is ook helemaal goed gegaan ondanks dat ze ook nog eens helmaal blind zijn.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
annverboven
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jan 2007 19:26

Bericht door annverboven »

Oei,
Allebei blind? Zo geboren? Flinke katten hoor, zo helemaal over de oceaan..
Ik plaats zeker een waterbakje..
Wat is dat van die Bachremedie?
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hoi Anna, dat is iets waar ze rustig van worden zonder ze te verdoven. Het is een volledig natuurlijk middel en kan helmaal geen kwaad voor je katje. Jij kent Tigra het beste en weet wat ze nodig heeft. Spanned allemaal hoor :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Bella bedoelt waarschijnlijk Bach Rescue. Hier staat wat meer info over bloesemtherapie: http://en.wikipedia.org/wiki/Bach_flower_remedies
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Thanks Frank, taalvoutje :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten