Kat verhuisd

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gast

Kat verhuisd

Bericht door Gast »

Hallo Kattenliefhebbers,

Ik ben vanaf vorige week verhuisd naar een andere woning. Helaas is kater Flip hiet niet zo blij mee. Hij voelt zich na een week nog steeds niet thuis. Ik geef hem veel aandacht maar hij blijft liever op z'n eigen kamer liggen. Als ik in de woonkamer ben komt hij niet van zelf naar beneden. Ik haal hem regelmatig naar beneden maar daar is die niet blij mee.

Als ik werken ben en mijn vriend is eerder thuis dan gaat die heel veel miauwen en overgeven? Wat kan ik nu het beste doen zodat Flip zich weer lekker thuis voelt en gelukkig is. In het vorige huis voelde hij zich echt de "king" in huis nu is hij ongelukkig.

Groetjes van Mary :cry:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik denk dat je niets kunt doen eigenlijk. Hij heeft tijd nodig om te wennen, een nieuwe omgeving is niet zomaar iets. Ik heb weleens gehoord dat het een week of zes kan duren, ik weet niet of het zo is maar een kat kennende zou het best weleens kunnen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Hoi Mary.

Ik denk ook dat het wat meer tijd nodig heeft.

Misschien kun je hem maar beter op zijn kamer laten als hij dat fijn vind. Hij wordt vanzelf wel een keer nieuwsgierig, en dan komt hij wel naar beneden.

Succes :wink:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hij moet wennen.
Hij komt opeens in een andere omgeving, zijn territorium is verdwenen!
Zodra uw kat zichzelf weer wast, komt het zeker weten goed!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hee, wat sneu dat hij zich niet op zijn gemak voelt. Ik zou het nog even aankijken en dan eens na gaan denken over dingetjes als Feliway (die verdamper voor het stopcontact, sommige katten worden daar heel rustig van omdat het een geur afgeeft die ze ook afgeven als ze kopjes geven).

Succes!
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

eigenlijk heb ik hier geluk mee gehad. na twee dagen voelde de katten zich hier al heel goed thuis. alleen naar buiten durven ze nog niet. het is ook een hele grote tuin en ze zijn een koertje gewoon. nu met die nieuwe kleine is het wel weer wat aanpassen, maar ook dat verloopt nu beter.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Wij gaan binnenkort ook verhuizen. Ben al erg bezig met hoe we dat met Spencer doen. Hij is een binnenkat.

Nou hoorde ik over een trucje met boter. Dat je in het oude huis al boter onder zijn pootjes moet smeren en dat hij dat dan gaat likken. En zo de geur overbrengt?? Ik heb het nog niet helemaal begrepen, maar wil het best proberen als het hem helpt. Denk nl dat Spencer aardig wat tijd nodig heeft om te wennen, alhoewel zijn nieuwsgierigheid het zal winnen van de angst.

Maarreh, ken iemand dat trucj met de boter of ervaring mee?

Alvast bedankt voor de tips.
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Piekje schreef: Maarreh, ken iemand dat trucj met de boter of ervaring mee?
In elk geval wordt de vloer lekker vet en je kunt precies zien waar je kat heen is gelopen ;-)
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Boter gebruik je volgens mij eerder om je kat aan een nieuwkomer (en dan vooral een nieuw kitten) te laten wennen. Bij verhuizingen heb ik er nog nooit van gehoord....
Wat je het beste kan doen is ervoor zorgen dat je kat tijdens de verhuizing op een rustig plekje kan verblijven, bijvoorbeeld een lege kamer. Ook moet je ervoor zorgen dat er in het nieuwe huis ook voldoende vertrouwde spullen staan waar zijn/haar geur aan zit. Dus niet gelijk in één keer al je meubels vervangen. Zorg ervoor dat de spullen van je kat ook al op zn plek staan als je de kat in het nieuwe huis neerzet. Laat je kat lekker snuffelen en doen en laten waar hij zin in heeft en dan komt het meestal wel goed hoor!

Succes met je verhuizing!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Dankjewel! Gelukkig nemen we bijna alle meubels mee en had al bedacht hoe we dat organisatorisch zouden doen met Spencer. Eerst maar hier in een lege kamer met z'n eigen spulletjes. Dan moeten we die kamer al wel de dag er voor leeg halen want we hebben maar twee kamers, zodat op de verhuisdag niemand meer in die kamer hoeft. En later in het nwe huis in een kamer en dan 's avonds als de rust is terug gekeerd het hele huis. Ik zal zijn mandjes niet meer wassen voor we gaan verhuizen. Ben zo benieuw heo hij het zal doen!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Hoe werkt het dan met die boter en een nieuw kitten. Spencer krijgt nl in december een nieuw (kitten)vriendinnetje!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Er zijn zoveel andere manieren om een kitten en een oudere kat aan elkaar te laten wennen dat ik de "botermethode" (die ik overigens niet ken ;-)) lekker zou laten zitten.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Vertel! Hier of in ander topic...
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Je zou een beetje boter op een kitten kunnen smeren en met een beetje geluk gaat de andere kat dat oplikken. Als het goed is zouden ze zo aan elkaar geur kunnen wennen. (geloof ik ;-) ) Ik heb het verder nooit geprobeerd, ik heb de katten gewoon bij elkaar gezet.
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Als dit zo werkt hoeft het toch niet perse boter te zijn maar kan pak em beet ook met chocoladepasta of smeerkaas? :roll:
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gesloten