Wij verhuizen: Huidige buren adopteren onze kat

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
NILIE
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2022 20:50

Wij verhuizen: Huidige buren adopteren onze kat

Bericht door NILIE »

Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of iemand raad weet in deze kwestie.

Al een tijd lang gaan onze twee katten niet goed samen. In overleg met een gedragsdeskundige en dierenarts is besloten dat we de katten uit elkaar gaan halen. Nu is het zo dat wij binnenkort gaan verhuizen. Onze huidige buren kunnen al lange tijd goed opschieten met één van onze katten. Samen met de buren hebben we daarom besloten dat zij deze kat adopteren.
Desbetreffende kat verhuisd nu dus 1 deur verder en wij verhuizen samen met de andere kat naar een ander dorp.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken, om te voorkomen dat de kat ons huis als zijn huis blijft zien en zich thuis gaat voelen bij de buren (hij voelt zich daar al redelijk thuis, is regelmatig bij hen binnen en gaat daar dan heerlijk slapen. Maar zijn huisje is natuurlijk altijd bij ons geweest).

Hopelijk heeft iemand tips!

Alvast veel dank.
Groet, Nilie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wij verhuizen: Huidige buren adopteren onze kat

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Bij verhuizing geldt normaal 6 weken binnen houden. In geval van gelijktijdig ook andere baasjes zou ik die tijd verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Dus ik zou adviseren dat de buren de kat langere tijd binnenhouden.

Verder zou ik adviseren dat ze de tuin goed afzetten. Dit om te voorkomen dat de kat weer teruggaat maar ook dat hij niet op andere gevaarlijke plekken kan komen (straat en doodgereden worden ed).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Wij verhuizen: Huidige buren adopteren onze kat

Bericht door Anne »

Wat een mooie oplossing zo :-P
Ook mooi meegenomen dat je kat zich al redelijk thuis voelt bij zijn toekomstig personeel
Het beste is om de kat minstens 6 weken binnen te houden, liefst langer

Succes met jullie aankomende verhuizing
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie