Na verhuizing van buitenkat een binnenkat?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Bagbailey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2022 20:11

Na verhuizing van buitenkat een binnenkat?

Bericht door Bagbailey »

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op dit forum en ik zit met een paar dingetjes.
Ik heb 2 katjes, 2 broertjes van 1,5 jaar en al hun 3de eigenaresse :-o
Bij mij gaan ze nooit meer weg, ik hou veel te veel van de lieve poezenbeesten.
Maar nu het probleem...

Ik ben recent verhuisd. In het oude huis konden ze naar buiten/binnen wanneer ze ook maar wilden via een kattenluikje maar dan alleen overdag, 's avonds laat deed ik het luikje zo op slot dat ze wel naar binnen konden maar niet naar buiten en dat vonden ze prima en waren helemaal super happy.

Nu in het nieuwe huis zit ik al 1 week en willen ze constant naar buiten, maar vanwege aantal drukke wegen in de buurt en dat ze 1 straat verder huizen aan het slopen/bouwen zijn durf ik het niet aan om ze meer buiten te laten.

Nu miauwen ze best vaak, voornamelijk als ze mij naar de achtertuin zien gaan, maar zodra ik binnenstap houd het op.

De hamvraag: hoelang zou ik ze moeten geven om te wennen aan het 'nieuwe' binnenleven terwijl ze af en toe zo miauwen?

Om het aan te horen is echt hartverscheurend :(
Cerna

Re: Na verhuizing van buitenkat een binnenkat?

Bericht door Cerna »

Na een verhuizing moet je katten zo'n 6 tot 8 weken binnenhouden anders dan lopen ze weer terug naar het oude huis.

Ik ben ook ooit verhuisd van een benedenwoning naar een appartement en mijn katten liepen ook buiten. De eerste weken vinden ze je echt niet aardig, maar na een tijdje leggen ze zich erbij neer (tenminste mijn katten). Het scheelde ook dat ze bij mij wel naar buiten konden, maar niet meer op de begane grond (ik had een balkon en een patio).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Na verhuizing van buitenkat een binnenkat?

Bericht door Dinky »

Zoals Annet ook aangeeft geldt bij een verhuizing standaard 6 weken binnen zodat het hun thuis wordt.

Weet niet wat voor tuin je hebt maar je kan overwegen om de tuin af te schermen zodat ze de tuin niet uit kunnen maar wel naar buiten. Op die manier zit je ook niet met het gevaar van de drukke wegen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Bagbailey
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2022 20:11

Re: Na verhuizing van buitenkat een binnenkat?

Bericht door Bagbailey »

Thanks voor jullie reacties!
Binnen houden doe ik ze sowieso, en zit er inderdaad over na te denken om iets van een ren te maken.
1 van de 2 was pas geleden ook ontsnapt, maar na 15 minuten roepen en doen kwam hij gelukkig terug pff.
Wat dat betrefd zijn ze wel heel erg op mij gericht

Op dit moment voel ik mezelf gewoon enorm schuldig tegenover ze omdat ik 40 uur werk en hun terwijl ik aan het werk ben dan 'alleen' thuis zitten.
Plaats reactie