Verhuist naar appartement

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
75Lien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022 07:40

Verhuist naar appartement

Bericht door 75Lien »

Hallo allen,

Ik ben net verhuisd naar een appartement met balkon. Mijn kat is gewend om naar buiten te kunnen door een kattenluikje maar dit is een huurwoning en ik mag geen kattenluikjes maken.
Hij is nu 3 dagen in de nieuwe woning en overdag verstopt hij zich nog maar ‘s nachts is hij onrustig en wil naar buiten. Hij mag op den duur best op het balkon.
Hebben jullie tips hoe lang ik moet wachten voor ik hem op het balkon laat? En hebben jullie tips zodat hij ‘s nachts minder onrustig is?
Misschien is het wat vroeg om me zorgen te maken maar ik ben er liever op tijd bij.
Ps. Speeltjes vindt hij niet zo interessant en hij heeft wel eens een krabbelpaal gehad maar de bleef onaangeroerd staan.

Bedankt alvast.
Cerna

Re: Verhuist naar appartement

Bericht door Cerna »

Wanneer je balkon helemaal afgesloten is dan is het geen probleem om hem naar buiten te laten gaan, maar wanneer dat niet het geval is zul je toch echt zes weken moeten wachten want anders gaat hij proberen om weg te komen.
En dan heb je ondertussen voldoende tijd om te kijken hoe je je balkon moet afschermen en of dat mag van de huurbaas.

Het kan ook best zijn dat wanneer hij nu de hele dag thuis is, speeltjes en een krabpaal wel interessant worden. Buiten is natuurlijk genoeg afleiding en avontuur en was er thuis geen behoefte aan speeltjes, maar constant binnen zal hij zich snel gaan vervelen wanneer er helemaal geen uitdagingen zijn.
Hoe oud is hij en hoe heet 'mijn kat'? :smile:
75Lien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022 07:40

Re: Verhuist naar appartement

Bericht door 75Lien »

Bedankt Cerna,

Bedankt. Hij is 13 en heet Doer.
In mijn vorige huis ging hij al minder naar buiten dan toen hij nog jong was. Maar als hij wilde dan kon hij naar buiten.
Gisteren heb ik een aantal malen spelletjes met hem gedaan. (Zoek en vind spelletjes.)En ik had het raam in de slaapkamer afgeplakt (gordijnen komen nog) alleen in de woonkamer 1 raam vrijgelaten. Dat hielp al een stuk. Ik heb hem wel horen mauwen vanochtend maar hij was een stuk rustiger.
Cerna

Re: Verhuist naar appartement

Bericht door Cerna »

Ach kijk, het scheelt al een stuk dat hij senior is want dan zal de behoefte aan spelen toch minder zijn (al heb ik een 13-jarige die nog regelmatig een dolle bui heeft) en zal hij zich ook sneller neerleggen bij de bestaande situatie.
Ik zou gewoon rustig bekijken hoe het de komende weken gaat en krijg je dan de indruk dat hij toch wel heel graag een frisse neus wil halen dan zou ik het balkon goed afschermen (wanneer dat mag tenminste) en anders misschien ramen open zetten met een hor ervoor?
75Lien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2022 07:40

Re: Verhuist naar appartement

Bericht door 75Lien »

Ik merk al dat hij rustiger wordt. ‘S nachts mauwt hij niet meer en als ik even ga kijken dat zit hij uit het raam te kijken.
Het balkon ga ik afzetten (dat mag. De buren hebben ook een kat gehad).
Gisteren was ik voor het eerst weer de hele dag weg. Ik had een zoek en vind spelletje in de kamer gezet met brokjes er in. Toen ik terug kwam was die helemaal leeg.
Plaats reactie