Herinnert een kat zich haar vakantie van vorig jaar?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
fristietje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2022 09:38

Herinnert een kat zich haar vakantie van vorig jaar?

Bericht door fristietje »

Hallo, zoals zovelen onder jullie maak ik me zorgen over de vakantieperiode en wat te doen met mijn kat. Mijn kater is heel sociaal, zowel naar mensen, katten als honden toe. Zelfs in die mate dat hij zou verkommeren als ik hem tijdens mijn afwezigheid thuis laat bij een oppas die tweemaal per dag slechts een half uurtje zou komen. Ik woonde enkele jaren in de Ardèche en daar ging mijn poezebeestje overal met me mee wandelen, de bergen in. Als ik langere tijd bij familie in België was en tijdens de verhuisperiode, verbleef hij wekenlang bij zijn eerste eigenares, die verschillende honden en katten had. Hij had "twee thuizen". Dat verliep heel goed. Nu woon ik door omstandigheden terug in België op een appartement; het had wat voeten in de aarde, maar hij heeft zich toch aangepast aan het binnenleven (we zijn compagnons in het verdriet, want we missen het Franse buitenleven allebei om het hardst). Ik heb echter heel wat vrienden achtergelaten in de Ardèche, die ik toch minstens eens per jaar wil gaan bezoeken. De eerste eigenares stelt voor dat ik hem dan meeneem (ellende, 12 uren in de wagen...) en bij haar laat zodat ik gerust en vrij ben tijdens mijn verblijf daar. Nu vraag ik me dus af of hij zich die plek zal herinneren? Hij heeft er al bij al een half jaar geleefd, het laatst was van mei tot juli vorig jaar.
Wie onder jullie heeft ervaring met het jaarlijks verblijven op dezelfde plaats; is er geen risico dat poes dan wegloopt?
Dank voor jullie antwoord !
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Herinnert een kat zich haar vakantie van vorig jaar?

Bericht door Ani »

Ik heb hier geen ervaring mee. Geen idee of jouw kat alle ins en outs van het verblijf eerder en van vorig jaar zal kunnen herinneren. Je zou natuurlijk kunnen afspreken dat je kat bij jouw vriendin binnen blijft. Maar dan nog heb je de reis van twaalf uur. Dat is een overweging die je dan kunt maken.

Mogelijk een ander alternatief voor als je op vakantie wil gaan… Hier in Nederland is er een website voor kattenoppas tijdens je vakantie. Mogelijk dat dit in België ook bestaat. Ik heb voor onze vakantie een lieve studente -met ervaring met katten- gevonden, die twaalf dagen in ons huis zal verblijven. Je moet hier natuurlijk voor openstaan en een goedkope oppas kunnen vinden als je weinig middelen hebt. Voor mij is het een geruststellende oplossing.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Plaats reactie