2 Buitenkatten naar binnenkatten en buitenren?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
JOTJE66
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2022 14:28

2 Buitenkatten naar binnenkatten en buitenren?

Bericht door JOTJE66 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier.
Ik heb 2 katten van bijna 8 jaar.
Die leven hier nog veel buiten maar ik ga verhuizen en daar is een provinciale weg dus wil ik ze binnen houden en in de tuin.
Ik laat een grote kattenren bouwen met krabpaal muurplankjes en nog veel meer.

Hoe ga ik de verhuizing aanpakken? Worden ze niet doodongelukkig als ze niet meer zelfstandig naar buiten mogen?
Hoe lang moeten ze beslist binnen blijven?
leren lopen met een tuigje kan dat ook nog met 8 jarige katten?
Alle ins en outs zijn van harte welkom.

gr. jotje
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 Buitenkatten naar binnenkatten en buitenren?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een buitenren van 10 meter lang aan het huis vast. Kunnen ze zelf via een luikje in en uit. Ik heb niet de indruk dat ze zo iets te kort komen. Er staat van alles in, b.v. een kinder picknicktafel. Ze zitten graag ergens op, niet op de stenen vloer.

Afbeelding
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 Buitenkatten naar binnenkatten en buitenren?

Bericht door nellebel »

wij hebben met onze verhuizingen onze katten altijd in 1 ruimte gelaten die voor hun was ingericht .daar mocht ook niemand naar binnen. dan gingen we in het nieuwe huis alles neerzetten, en ook hun plekje klaar maken. en alles iedereen weg was daar gingen we de katten in het oude huis zelf ophalen en de laatste spullen. we hebben nogal bangerds dus we wilden dan ook niet dat er nog anderen bij waren want het was al stressvol genoeg. ze hadden dan ons en konden in alle rust het nieuwe huis verkennen. als dat niet kan zou ik proberen eerst in het nieuwe huis een plekje voor hun klaar te maken. bijv de nieuwe kattenren of een kamer. het fijnste ins inderdaad als ze zelf kunnen bepalen wanneer ze binnen en buiten gaan. bij ons kunnen ze dat helaas niet, maar ze hebben 2 professionele portiers (mijn man en ik)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie