Verhuizen bachbloesem?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Dag mensen

Wij gaan binnenkort verhuizen naar het buitenland en nemen onze 2 katten mee. Nu gaan we bachbloesem rescue geven wanneer we vertrekken 10 uur vliegen. Daar zit geen alcohol in dus is zonder risico.

Maar nu hebben we ook door een therapeut een mix samen gesteld speciaal op de kat haar behoeften voor te ondersteunen in het verhuizing proces maar daar zit een lage percentage alcohol in heeft iemand daar ervaring mee.

Graag ik wacht ik op een reactie groetjes sharon
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Hoi sharon24.

Persoonlijk zou ik dat absoluut niet wagen.
Dit is wat je er onder andere op internet over kan vinden, dat zelf een heel klein beetje alcohol voor een kat dodelijk zou kunnen zijn.
Als je je zorgen maakt over je kat ivm de reis zou je gewoon contact kunnen op nemen met je dierenarts en met hem/haar de optie,s bespreken .
Dan weet je in ieder geval zeker dat je kat niets schadelijks binnen krijgt.
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje raar dat deze therapeut een samenstelling maakt voor jullie kat waar ook iets alcohol in zit terwijl dit echt heel schadelijk kan zijn voor je kat.

En ik neem aan dat je de bachbloesem rescue geeft die speciaal voor dieren is?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door Rik »

Dat is inderdaad raar. Alcohol zouden ze alleen toevoegen aan een mix voor de houdbaarheid. Maar als deze al speciaal voor de kat samengesteld is dan zou het toch bekend moeten zijn dat daar geen alcohol in mag zitten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door Zotvanpoezen »

Misschien is het de bedoeling om de alcohol eerst te laten verdampen op een verhit lepeltje?
Veel "natuurlijke producten" voor katten bevatten alcohol heb ik al gemerkt.
Die koop ik voor de zekerheid toch liever niet!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

De bachbloesem rescue is speciaal voor dieren.
Ik ga de mix op maat bestelling terug draaien ik heb er ook geen goed gevoel bij.

Medicatie voor te vliegen is er wel maar wordt door de vliegtuig maatschappijen sterk afgeraden omdat een dier er heftiger op kan reageren in de lucht dus dat ga ik ook niet doen. Ik ga daarvoor de rescue druppels gebruiken zonder alcohol.

Bedankt allemaal voor jullie reacties
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Die voor dieren is volgens de site voor alle dieren geschikt en zonder alcohol. :eclap:

Ben je je kat ook aan het trainen zodat ze helemaal rustig zijn in de bench?
Dat lijkt mij wel de moeite en tijd waard.
Als je 2 katten samen rustig zijn in de bench dan scheelt dat al super veel stress voor ze.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Ze kennen de bench al ze hebben er vaak genoeg ingezeten vooral de laatste tijd tripjes naar de dierenarts voor de entingen bloedonderzoeken. Ze zijn 12 en 13 Ik weet hoe ze erop reageren eentje die vindt het niet leuk maar kan er goed mee omgaan ze miauwt nooit. en de andere gevoelige kat blauwe rus met een hoog stem geluid vindt het verschrikkelijk die miauwt alles bij elkaar vandaar de bachbloesem om hem te ondersteunen erin. Ook zodat de mensen in het vliegtuig er geen last van hebben want daar zit ik het meeste tegenop. Ze gaan bij mij in de cabine ieder in een eigen vervoer mandje.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Ik weet niet wanneer de verhuizing gaat plaats vinden maar persoonlijk zou ik mij richten op de blauwe rus te leren dat hij ook rustig kan zijn in de bench.

Wat je zou kunnen overwegen is het volgende;
Als je een bench gaat gebruiken waarvan de bovenkant af kan dan zou ik de onderkant op een plek zetten die de blauwe fijn vind.
Dus als hij hoog fijn vind zet je hem op de tafel of kast, vind hij de grond fijn dan zet je hem ergens op de grond.
Dan zou ik een kussen/dekentje nemen die hij heel vaak gebruikt omdat hij die fijn vind, dat dekentje/kussen gaat dan in de bench.
Je laat de bench zo een paar dagen staan om te zien of hij de bench zonder kap, als lig plek gaat gebruiken.
Zijn lievelingsdeken/kussen bevat al zijn geur dus dat zou moeten helpen om hem in de bench bodem te lokken.
Als hij de bench zo gaat gebruiken en dit een aantal dagen doet kan je er de kap op zetten zonder de deur erin.
Op een moment dat hij rustig is ga je bij de bench zitten en lokt hem met een lievelingssnoepje dat hij bijna nooit krijgt de bench in.
Je kan beginnen met een snoepje heel dicht bij de opening te leggen en dan het snoepje steeds dieper in de bench te leggen.
Moedig hem elke keer rustig aan en prijs hem als hij de bench in gaat.
Je zult zien dat hij waarschijnlijk in het begin het snoepje pakt en direct de bench uit gaat, hou hem dan vooral niet tegen!
Hij moet leren dat hij de bench uit kan op elk moment dat hij dat wil, en dat de bench fijne dingen bevat zoals een heel fijn dekentje en lekkere snoepjes, en een baasje dat hem prijst.
Als je dit een aantal dagen oefent zul je waarschijnlijk merken dat hij steeds rustiger word als hij in de bench is en uit zich zelf langer in de bench blijft omdat hij het steeds meer een prettige plek gaat vinden.
Als dit echt heel goed gaat, kun je beginnen het deurtje in de bench te hangen zonder deze dicht te doen.
Geef weer complimenten en snoepjes als hij rustig is in de bench.
Daarna kun je stapje voor stapje de beur verder dicht doen tot deze helemaal dicht is en hij rustig blijft liggen wachten op een snoepje.
Eerst beginnen met de deur een paar seconden helemaal dicht en dan weer open zodat hij er uit kan als hij dat wil.
Dan de seconden uitbreiden naar minuten , kwartiertje, halfuurtje .
Als hij zo rustig blijft kun je gaan oefenen met de bench op te pakken en er mee gaan lopen, bewegen.
Mocht hij luidruchtig worden, negeer dit dan, en zet de bench rustig ergens neer, als hij kalmeert prijs je hem en laat je hem uit de bench.

Dit stappen plant heeft mij heel goed geholpen om mijn poes te laten wennen aan de bench.
Katten houden er niet van opgesloten te worden, en al helemaal niet in een kleine bench.
Het stappen plan is er op gericht de kat het vertrouwen te geven dat hij er uit kan als hij dat zou willen (begin van het stappen plan) tegen de tijd dat jij het deurtje dicht doet en hij er niet meer uit kan is hij al zo aan de bench gewend ( prettige associatie )dat hij dat niet meer erg vind en de bench een fijne slaapplek is geworden.

Heel veel sterkte en misschien heb je iets aan dit stappenplan.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Dag marloes

Dank je voor je uitgebreidde advies ik ga er zeker mee aan de slag begin na het weekend ermee hopelijk hebben we er wel wat aan! We vertrekken over een aantal weken

Even over de bachbloesem ik wilde de bestelling terug draaien maar dat kon helaas niet de bestelling is al onderweg maar goed dat betekent niet dat ik het ook ga gebruiken alleen zonde voor het geld goedkoop was het niet hieronder plaats ik even de mail van de therapeut graag een mening erover?

Dag sharon,

Het spijt me maar je pakje is reeds vertrokken per post.

Mijn mixen worden gemaakt zonder toegevoegde alcohol waardoor er slechts 0.27% alcohol in de flesjes zit (komend van de moedertincturen).
Zo zijn ze volledig veilig toe te dienen aan je katten. De alcohol is eigenlijk zo goed als nihil en als je de druppels nogmaals mengt in water of voeding, dan is het alcoholgehalte helemaal te verwaarlozen.

Alvast bedankt en als je nog vragen hebt aarzel niet mij te mailen.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Het zou kunnen dat het gemengt met water echt nihil is maar persoonlijk zou ik het echt niet wagen.
Je leest dat zelfs elke druppel alcohol slecht is voor je kat.
Ik dacht gelezen te hebben dat katten alcohol gewoon niet kunnen afbreken.
En dan krijg je misschien dat jou kat heel ziek word tijdens de reis door de tinctuur.

Mocht je gaan beginnen met de Rus te laten wennen aan de bench, zorg dan dat je weet welke snoep hij geweldig vind.
De katten exper Jaxson Galaxg zegt hier het volgende over:
Elke kat heeft een snoepje/ beloning waar hij echt alles voorover heeft om die te krijgen, (dit noemt hij Jackpot snoep)
Je moet alleen uitvinden wat dat is omdat dat voor elke kat ander is.

Dis voor jou Rus geld ook:
vind jou jackpot snoep en hij wil dat dan zo graag hebben dat hij de bench in gaat :grin:
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Dag marloes

Ik ga alleen de rescue druppels zonder alcohol gebruiken op de dag van vertrek en een week ervoor ook om te kijken hoe ze erop reageren. Ik zal dat nog wel met de therapeut bespreken.

Dat oefenen begin ik maandag mee..

Even off topic maar wat heb je een leuke kat ik heb even door je foto album gespiekt:) je inspireert mij wel met de mooie klimtapijt en rekjes zo zie ik maar weer dat je een kat prima binnen kan houden wat een aandacht en vermaak heeft ze. Ze doet mij ook denken aan mijn rusje zelfde lenigheid lange poten praatgraag haha hele leuke foto album!
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Bedankt sharon24, Lily is ook een super lieve poes.
En ja binnen kan prima en werk je ook de hoogte in langs de muren en ramen dan is dat allemaal extra ruimte voor je kat.
En katten moeten kunnen klimmen, zeker rexen .

En succes met trainen, en hou ons op de hoogte over hoe het gaat.
En denk je ook na over hoe je je katten het snelste kunt laten wennen aan jullie nieuwe huis?
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Ze zijn al 4x verhuisd met ons en zijn er elke goed doorheen gekomen met onze aandacht en liefde ik moet ook wel zeggen dat ik de woning elke keer uit kies op de behoeftes van de katten meer dan aan mijn eigen.. als het maar nooit aan drukke weg is een mooie rustige tuin dus zal dit keer ook goed komen:)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door Pikachu »

Mocht je nog een alternatief zoeken voor die druppels, kan ik je Zylkene pillen aanbevelen.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Hoi pikachu heb je ervaring met zylkene pillen? Ik lees dat het inderdaad ook homeopathisch is dankjewel dan kunnen we dit proberen. De Luchtvaartmaatschappij wil geen gedrogeerde katten ivm medicatie sterker werkt in de lucht ik neem aan dat het alleen voor reguliere medicatie geldt.. wil ze zo graag iets geven om het zo aangenaam mogelijk te maken

En marloes vandaag nieuwe vervoermandjes binnen gekomen ik heb ze op een mooi plekje gelegd open en ze zitten er al heel vaak in soms liggen ze erin maar ze associëren het natuurlijk ook nog niet met reizen ik wilde een foto plaatsen maar volgens mij lukt dat hier niet?
Plaats reactie