Verhuizen bachbloesem?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door Pikachu »

Ja, maar hier enkel ervaring met gewone ​verhuis, geen vluchten. Als je het wil gebruiken, best al enkele dagen op voorhand mee beginnen. Hier hielp het heel goed bij ons doodsbange Wolfje, hij moest erg wennen aan het nieuwe huis.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Fijn dat het voor jouw katje geholpen heeft:)We gaan morgen vliegen ik hou mijn hart vast ben super zenuwachtig voor ze. Ik heb de zylkene gekocht maar nog niet gegeven omdat ik ze al bachbloesem geef elke dag een paar druppels en ik weet niet of ik dat kan mengen dat durf ik niet aan.. maar mocht het nodig zijn in de nieuwe omgeving ga ik het daar proberen..tot nu toe denk ik dat de bachbloesem een heel klein beetje wel iets doet vooral de Rus die komt telkens erna op mijn schoot knorren. We gaan het zien morgen:( feliway spray heb ik gehaald helpt hopelijk ook iets alle kleine beetjes gerustheid is welkom.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

En hoe is de verhuizing gegaan?
Ik ben heel benieuwt.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

De reis is heel goed gegaan boven verwachting het was een vliegreis van 20 uur de Rus die normaal alles uit schreeuwt was gewoon stil alleen de laatste uurtjes vond hij het wel genoeg geweest en moest wat miauwen maar dat was niks.. als ik mijn hand dan in zijn mandje deed was hij ook weer stil ik vond hem ook niet angstig hij hield zich heel groot en gedroeg zich heel nieuwsgierig ik had dit totaal niet verwacht!! De andere poes was wel heel erg bang die miauwt nooit maar ook dat ging na een paar uur goed het was meer de douane die stress gaf dan in het vliegtuig zelf:) nu zijn we op onze voorlopige bestemming het is hier overdag 41 graden ik merk dat ze het moeilijk hebben met de warmte vooral de Rus die een dubbele laag vacht heeft ik geef soms een water spuitje maak hun voetjes en buikje nat met een nat doekje airco is bijna altijd aan maar merk dat ze dat niet echt lekker vinden ze gaan er meestal van weg.. ik breng ze zelf soms naar de kamer met airco. Maar we gaan als het goed is (negatieve test)morgen weer vliegen niet zo lang 6 uurtjes naar onze eindbestemming en daar is het veel minder warm rond de 29 graden overdag en regen seizoen.. ik ga ervan uit dat ze hier langzaam aan kunnen wennen voor nu is het even afzien en zoveel mogelijk afkoelen voor de katjes. Ik denk dat de bachbloesem zeker zijn werk heeft gedaan! Eigenlijk weet ik het wel zeker.
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Heel fijn om te horen dat het zo goed gaat!!
Succes morgen en hou ons op de hoogte.
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Hoi marloes even een update.

We zitten in ons appartementje alles gaat goed je leest t goed appartement wel een ruim appartement bewust gekozen dat betekent de katjes kunnen alleen op het balkon dus dat wordt nog een uitdaging ik zal wat grote krabpalen moeten aanschaffen om ze vermaakt te houden. In de toekomst gaan we wel weer naar een beneden woning met tuintje maar voor nu is het even zo ik zal ze ook wel af en toe met een tuigje beneden uitlaten we wonen in een besloten park dus dat scheelt. Ze zijn niet gewend om opgesloten te zitten vooral de Rus is dit de 1e keer. De andere poes heeft dit al eens meegemaakt dus kent dit al. Ik ben blij dat alles goed verlopen is ze hebben het heel goed gedaan ik ben trots op ze. Zo zie je maar je kan ze gerust meenemen naar de andere kant van de wereld het kost even wat papier werk maar ook dat is simpeler dan dat het in theorie geschreven staat. Dankjewel voor alle adviezen:) liefs sharon
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door marloes501 »

Wat leuk om je update te lezen en wat fijn dat alles goed gaat!
Dat heb je goed gedaan en mag je trots op zijn.
Hopelijk komt de Rus tot rust en vind je een paar mooie klimpalen.
Jij ook sterkte met wennen!
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: Verhuizen bachbloesem?

Bericht door sharon24 »

Dank je marloes

Het gaat met de Rus ook goed hoor. Hij is nu 12 en heeft zijn wilde jaren ook wel gehad:) en geniet nu op het balkon volop van het ochtend zonnetje. Bachbloesem hoef ik ook niet meer te gebruiken:) Het is hier elke middag 31 graden maar we zitten een 5 minuten lopen van de kust dus de zee lucht/wind elke avond vindt hij heerlijk met de balkon deur 24/7 open. We hebben een mooie net laten leggen dus het is helemaal cat proof. Ook vindt hij het heerlijk voor de ventilator. Airconditioning vinden hij en ik niks dan begint hij luidt te miauwen dus daar zijn we mee gestopt is ook niet nodig een ventilator is heerlijk en in de eind van de middag koelt het al snel af.

En wat betreft het wennen voor ons dat gaat inderdaad tijd kosten en die nemen we dan ook ;-)

Liefs sharon
Plaats reactie