vliegen met de katten.

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

vliegen met de katten.

Bericht door sharon24 »

Hallo katten liefhebbers,

Wij gaan binnenkort immigreren naar Brazillie, ik heb 2 katten 12 en 13 jaar nog in perfecte gezondheid.
Nu willen wij de katten meenemen dat betekent dat ze gaan vliegen 13 uur zonder 1 overstap.
we wonen in belgie en gaan dan via parijs vliegen daar zit ook weer 6 uur tussen dus totaal zal het 19 uur onderweg zijn.
ze mogen mee in de cabine onder de stoel dat vinden we ook veel fijner dan in de bagage ruimte omdat we dan overzicht hebben we kunnen we dan af en toe wat brokjes toe stoppen en water via een spuitje geven dat moeten we aankijken hoe dat gaat.
Nu heb ik wat verhalen gelezen over dat sommige katten gewoon door de reis heen slapen dat is natuurlijk ideaal.
Maar dat zie ik met mijn kater niet zo snel gebeuren het is een blauwe rus en extreem gevoelig een rit van 5 minuten in de auto naar de dierenarts gaat al met hevige miauw,
Ik wil het hem zo aangenaam mogelijk maken dat zou betekenen dat ik medicatie zou moeten toedienen..
Als iemand ervaring heeft met welk soort medicatie/ vliegen met een kat dan hoor ik dat heel graag elk advies is welkom..

lieve groetjes, sharon
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: vliegen met de katten.

Bericht door Anne »

Ik zou bij de da informeren hiervoor
Fijn dat jullie de katten meenemen
Misschien is een deken voor over de reismand ook een idee om de stress te minderen
Succes met alles!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
sharon24
Lynx
Lynx
Berichten: 118
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:12

Re: vliegen met de katten.

Bericht door sharon24 »

Dag anne,

dankjewel, ja ik ga hier vandaag nog even over hebben met de da.. maar alsnog is alle advies/ ervaringen welkom;)
en ja een dekentje over de reismand gaan we ook doen!

groetjes, sharon
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: vliegen met de katten.

Bericht door marloes501 »

Hoi sharon24.
Je kan voor het drinken ook kijken of het gaat lukken ze uit een drinkfles voor konijnen te laten drinken.
Een beetje slimme kat kan dat aanleren.
Succes.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: vliegen met de katten.

Bericht door Pikachu »

Voor extra vocht kan je ook natvoer geven tussendoor.

Ik weet dat Zylkene heel goed is bij stress, maar dat is ook maar een supplement, dus bij vliegen misschien niet sterk genoeg. inderdaad met de DA overleggen dan.

Wel heeeeel fijn dat ze bij jullie mogen blijven tijdens het vliegen, ik zou ook veel geruster zijn dan.
Plaats reactie