Ik ga op reis, wat met kat?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Stridjeuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2021 16:28

Ik ga op reis, wat met kat?

Bericht door Stridjeuh »

Dag allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje. Sinds een 2tal maanden heb ik mijn allereerste huisdiertje ooit in huis. Hugo, de kat. Hij is 1,5 jaar en nog enorm speels.

Binnen enkele weken vertrek ik op reis. Ik vraag me heel erg af hoe ik dit aan moet pakken. Mijn eerste idee was om Hugo gewoon hier thuis te laten blijven in zijn intussen vertrouwde omgeving. Mijn mama zou dan dagelijks langs komen om hem eten te geven en met hem te spelen. Bij nader inzien zag ze dit zelf toch niet zo zitten. Ik woon toch wel een eindje weg van haar waardoor ze ging twijfelen.

Ik denk er nu dus over na om Hugo in de week dat ik weg ben (en misschien al een 5tal dagen van tevoren) te laten logeren bij mijn mama. Ik weet dat dit niet de beste oplossing is en dat dit heel wat van hem zal vragen. Hij moest in de eerste weken dat hij hier was ook heel erg wennen.
Het voordeel zou wel zijn dat hij daar dan meer speelmomentjes zou kunnen hebben en hij beter opgevolgd kan worden. Ik las al dat als je een verhuis doet je best al een ruimte inricht in het nieuwe huis met veel spulletjes van de kat die hij al kent. Dus dat kan zeker, spulletjes mee verhuizen.
Als hij al enkele dagen voordat ik zelf op reis vertrek naar mama zou gaan, kan ik zelf ook nog even binnen springen zodat hij mij nog eens kan zien en een soort van ankerpunt heeft.

Hebben jullie nog tips of andere ideeën?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik ga op reis, wat met kat?

Bericht door Anne »

Ik vind dat wel een goede oplossing die jij zelf al aandraagt
Misschien wel handig om jouw poes eerst zijn eigen kamertje te geven bij je moeder in huis zodat hij kan wennen
( en de kattenbak kan vinden)
Ook slim om zijn spulletjes waar zijn geur aan zit, mee te nemen
en slim om hem dan op te zoeken, dan zie je ook hoe hij het doet en of dat goed gaat
Ik vind dit een betere oplossing dan om je kat alleen thuis te laten en je moeder elke dag te laten komen
Dan hoeft je moeder ook niet steeds zo;n reis te maken
Fijne reis alvast!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Stridjeuh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2021 16:28

Re: Ik ga op reis, wat met kat?

Bericht door Stridjeuh »

Anne schreef: 18 sep 2021 12:38 Ik vind dat wel een goede oplossing die jij zelf al aandraagt
Misschien wel handig om jouw poes eerst zijn eigen kamertje te geven bij je moeder in huis zodat hij kan wennen
( en de kattenbak kan vinden)
Ook slim om zijn spulletjes waar zijn geur aan zit, mee te nemen
en slim om hem dan op te zoeken, dan zie je ook hoe hij het doet en of dat goed gaat
Ik vind dit een betere oplossing dan om je kat alleen thuis te laten en je moeder elke dag te laten komen
Dan hoeft je moeder ook niet steeds zo;n reis te maken
Fijne reis alvast!
Bedankt voor je antwoord Anne,

Een kamertje apart zal wel wat moeilijk worden vrees ik. De enige mogelijkheid die ik dan zie is mijn oude kamer maar die staat intussen vol met rommel. Dat lijkt me niet zo'n goede oplossing. Denk je dat het een probleem zou zijn als Hugo gewoon in de woonkamer en eventueel keuken zou verblijven?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ik ga op reis, wat met kat?

Bericht door Anne »

Nee dat denk ik niet, als de ruimte maar niet te groot is en niet te overweldigend
Zodat hij in alle rust kan wennen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie