Verhuizen naar een loft

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Kcir
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:42

Verhuizen naar een loft

Bericht door Kcir »

Hallo allemaal,

Ik heb weer een vraag aan jullie :-) wij gaan binnenkort verhuizen naar een loft. Dat is een appartement met (in ons geval) 3 verdiepingen, maar eigenlijk geen aparte kamers. Dat betekent dat onze katten het hele huis door kunnen lopen.

Wij hebben ze nu liever niet in onze slaapkamer en ook in het nieuwe huis willen we voorkomen dat de katten op / in ons bed kunnen komen. Hebben jullie wellicht een advies of een oplossing om te voorkomen dat de katten in bepaalde gedeeltes van het huis komen (ik vrees dat ik het antwoord al weet ;-) ).

Wij zaten zelf wellicht te denken aan een hekje bovenaan de trap. Hebben jullie daar goede ervaringen mee?

Alle tips zijn van harte welkom!
kittentjes

Re: Verhuizen naar een loft

Bericht door kittentjes »

Een hekje klimmen ze zo overheen....
Ik weet niet hoe de situatie is maar ik kan me voorstellen dat je wellicht ivm geluid en tocht zelf ook deuren wil? Dan zou je, wel wat arbeidsintensief, misschien ook een deur kunnen plaatsten bovenaan de trap of bij je slaapkamer?

Verstuurd vanaf mijn SM-A217F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhuizen naar een loft

Bericht door Dinky »

Nou ken ik de indeling natuurlijk niet in de loft maar volgens mij is een ruimte afsluiten met een deur de enige echt effectieve manier om een kat uit een ruimte te houden.

Weet niet wat jij je voorstelt bij een hekje bovenaan de trap? Zo'n traphekje voor kinderen kunnen ze over het algemeen wel tussen de spijlen door en anders komen ze er wel overheen aangezien katten acrobaten zijn.

Wat je wel kan doen tegen kattenharen in je bed is er, wanneer je er niet in ligt, een sprei over het bed leggen ter bescherming.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Verhuizen naar een loft

Bericht door Pikachu »

Een groot en stevig kamerscherm voor het deurgat plaatsen? Dat schuif je ook zo weg.
Plaats reactie