Logeerpoes voor langere tijd?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
HernameisLola
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2021 12:24

Logeerpoes voor langere tijd?

Bericht door HernameisLola »

Vorig winter heb ik een zwerfkatje meegenomen uit Spanje, waar ik voor langere tijd zat... aangezien ze steeds in de regen voor m’n deur bleef wachten als ik even weg ging 🥺

Deze winter wil ik weer een maand of 2 naar het Zuiden. Mijn plan was om haar mee te nemen, maar ze kan niet goed wennen aan honden en een vriendin neemt ook haar hond mee.

Daarom ben ik andere opties aan te overwegen. Misschien is het fijner als ze ergens kan logeren? Ik vind 2 maanden in een pension naast prijzig heel zielig.... maar wellicht wil iemand juist in de winter gezelschap? Iemand die ‘s zomers juist veel reist?

Iemand een idee voor een goed alternatief?

Lola is mega knuffelig en vrij makkelijk (wel ff wennen) en heeft na dr zwervers bestaan wel genoeg buiten gelopen. Soms gaat ze even op het terras liggen, that’s it. Verder is ze nog knap en fluffy ook 😍
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Logeerpoes voor langere tijd?

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik kan geen dag zonder mijn katjes, laat staan twee maand... :shock:

Ik denk inderdaad dat het beter is om haar voor zo'n lange periode bij iemand betrouwbaar laat logeren. Met het risico dat ze daar liever is en niet meer mee wil, of dat de "opvang" haar niet meer wil afgeven ;-)
Een pension zou ik persoonlijk niet doen.

Mijn mama zou wel voor haar kunnen zorgen (heeft al vaak een kat te logeren gehad in de vakantieperiode), maar nu ze verhuisd is, mag ze geen huisdieren meer houden :-(

Er moet wel ergens een kattenliefhebber te vinden zijn die dat wil doen.

De beste optie zou zijn: iemand die van katten houd twee maand in jouw huis laten wonen. Er wordt dan ook op jouw huis gepast. Twee vliegen in één klap! Let wel op dat je er geen feestbeest in laat trekken die je katje te veel stress bezorgd ;-)
Een rustig iemand die van katten houdt en veel thuis is...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Creabea
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2021 22:09

Re: Logeerpoes voor langere tijd?

Bericht door Creabea »

Hallo
Ik kan je misschien wel helpen
Ik kan je kat wel twee maanden in huis nemen
Plaats reactie