Kitten mee naar camping

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Naomivandergeer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2021 20:49

Kitten mee naar camping

Bericht door Naomivandergeer »

Hoi!

Mijn naam is Naomi en ik ben nieuw op dit forum. Over 4 weken krijgen wij thuis voor het eerst een kitten. We hebben haar via het dierenasiel/gastgezin geadopteerd. Nou hebben mijn ouders een stacaravan op een camping. Mijn ouders gaan ieder weekend daar heen en in de zomervakanties zijn we met z'n drieën. Zouden wij onze kitten na een paar weken thuis gewent te zijn haar mee kunnen nemen naar de stacaravan? Hoe staan jullie hier tegenover?

Het is een redelijk kleine stacaravan en in de zomer kan het wel erg warm worden binnen. We hebben zo'n grote ronde puppyren van gaas gekocht die in de tuin in de overkapping zou kunnen staan. Alleen hoe doen we dat als we een dagje weg gaan of met z'n drieën boodschappen gaan doen? Kunnen we haar alleen laten in de puppyren? Hoe zouden jullie dit doen?

Groetjes Naomi
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Ani »

Hoi Naomi,

Sowieso zal het kitten echt eerst aan het nieuwe huis waar zij komt wonen moeten wennen.
Zelf heb ik mijn eerste kitten toen zij een maand bij ons woonde meegenomen naar een vakantie huisje. Zij was daar direct op haar gemak, geen probleem. Dat verschilt natuurlijk per kitten.
Ik had haar mandje, bak en favo speelgoed uiteraard meegenomen.
Het ligt dus aan hoe het kitten zich voelt in de caravan. Je zult dan wel goed moeten opletten dat het kitten er niet vandoor gaat als jullie naar buiten gaan.
Een paar uurtjes alleen hoeft geen probleem te zijn. Dat moet je opbouwen en uitproberen.. Ik zou het kitten niet zomaar in de ren alleen laten. Eerst maar eens kijken of ze het wat vindt in de ren. Wennen dus. En goed observeren.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Pikachu »

Is het een puppyren die boven dicht is? Anders klimt ze er natuurlijk zo uit.

Zelf zou ik dan echt niet op mijn gemak zijn, niet alleen ivm ontsnappen, maar ook dat iemand haar zou stelen.

Als het in de caravan inderdaad zo warm wordt zou ik haar daar ook niet alleen durven laten, het zal misschien minder warm worden dan in een auto, maar dan nog lijkt het me niet echt geïsoleerd te zijn. Dat lijkt me toch gevaarlijk. Kijk eens eerst hoe warm het effectief wordt, en of je het zelf kan uithouden daar binnenin te zitten gedurende enkele uren? Dat je weet of het veilig is. Hangt natuurlijk ook van de buitentemperatuur af.

Hoe lang zou je op vakantie gaan daar? Misschien anders toch beter om iemand bij je thuis te laten komen om haar te verzorgen?
Cerna

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Cerna »

Ik zou het niet doen. In ieder geval niet het eerste half jaar.
Maar ik ben er sowieso geen voorstander van om een kitten/kat ergens anders mee naartoe te nemen tenzij naar de dierenarts. Een kat is namelijk geen hond.

Wil je op vakantie, laat de kat dan gezellig thuis en zoek een goede oppas. Dat is fijner voor de kat en ook voor jullie want dan heb je je handen vrij.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Anne »

Kun je dan niet beter twee kittens nemen?
Want 1 kitten alleen thuis laten is ook zielig
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door castratenkoor »

Een puppyren is open van boven en niet geschikt voor een kitten. Die klimt er gegarandeerd uit. Als je weggaat kun je het kitten daar echt niet in laten. Dan zou je echt een bench aan moeten schaffen en als je weggaat het kitten niet buiten laten, maar in de caravan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Naomivandergeer
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2021 20:49

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Naomivandergeer »

De puppyren is zo'n rode met aan de bovenkant gaas. Hij is dus helemaal afgesloten. Bij het gastgezin heeft ze die ook. Dus daar is ze wel aan gewend.

We ziijn ook aan het kijken om een kattenren te bouwen . Zo'n hoge houten met kippengaas.

We zijn ook aan het kijken voor een airco. Want in de zomer kan het wel boven de 30 graden binnen worden. Als we een airco zouden hebben, zou het denk ik wel kunnen.

Maar in principe is er altijd wel iemand thuis. Maar voor het geval dat...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door castratenkoor »

Als jullie allemaal weg gaan in ieder geval het kitten beter niet alleen buiten laten, wat voor ren je ook hebt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Marijke1998
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:54

Re: Kitten mee naar camping

Bericht door Marijke1998 »

Het is al een paar keer gezegd, maar ik denk inderdaad dat het beste is om je kitten thuis te laten en dat er iemand komt oppassen om het zomaar te zeggen.

Als ik nu kijk naar mijn eigen 2 kittens (16 weken) moesten ze heel erg wennen aan hun nieuwe huisje, geurtjes en spullen. Ik zou als ik jou was je gezellig drukke kitten niet al zo snel weer meenemen naar een andere plek waar hij in een ren moet zitten.. en weer moet wennen.

Daarnaast heeft de kitten wel genoeg ruimte om kitten te zijn? Mijn kittens hebben echt een aantal uur per dag dat ze door het heen huis heen rennen en spelen. Dat kunnen ze niet in een ren..
Plaats reactie