Samenwonen allebei katten

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
zitwelsnor
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 17:39

Samenwonen allebei katten

Bericht door zitwelsnor »

Hoi allemaal,

Over een poosje willen mijn vriend en ik gaan samenwonen. Hij heeft een poes van 5 jaar oud en ik heb twee katers van 4. Hoe kunnen we het beste de katten aan elkaar laten wennen? We gaan pas na de zomer samenwonen dus we hebben nog wel even de tijd. Maar we zaten er nu al wel over na te denken omdat we het graag zo soepel mogelijk willen laten verlopen.

Is het een goed idee om nu soms al eens wat katten spullen mee te nemen naar het andere huis (zoals bijv een kleed waar ze op liggen of een kattenspeeltje) zodat ze kunnen wennen aan elkaars geur?

Verder gaan we binnenkort een weekje op vakantie. Toen kwam mijn vriend op het idee om onze katten naar hetzelfde pension te brengen om ze op deze manier al een beetje aan elkaar te laten wennen op “neutraal” terrein. Het is een pension waar zijn kat al vaker is geweest. Maar mijn katten zijn nog nooit in een pension geweest omdat ik altijd iemand naar mijn huis laat komen om ze te verzorgen. Denken jullie dat dit een goed idee is?
Plaats reactie