Verhuizen naar een stressvrije omgeving?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Eeeeline
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 19:54

Verhuizen naar een stressvrije omgeving?

Bericht door Eeeeline »

Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik willen eventueel de kat van mijn schoonzus overnemen. Mexi is een buitenkat maar wordt in haar buurt getreiterd en aangevallen door andere katten uit de buurt.

Ze is een lieve vriendelijke kat, komt af en toe op schoot zitten waar ze geniet van kroeltjes maar staat meestal alleen toe om geaaid te worden op haar koppie. En als ze er genoeg van heeft kan ze ook wel eens slaan of happen. Ze is niet meer gewend aan een kattenbak ivm het vele buiten zijn.

We willen haar graag een fijnere omgeving bieden met weinig stress.

Wat denken jullie, is het mogelijk om haar weer aan een kattenbak binnen te laten wennen, en zou ze er gelukkig van worden als ze voornamelijk binnen in huis is en af en toe naar buiten kan? Of wat denken jullie dat de beste manier is om haar zo min mogelijk stress te geven?

Alvast bedankt!
Cerna

Re: Verhuizen naar een stressvrije omgeving?

Bericht door Cerna »

Wanneer ze naar jullie zou verhuizen dan is de stress van buiten er niet meer, maar dan is er misschien de stress van binnen. Plus dat ze na een verhuizing sowieso minstens 6 weken binnen zal moeten blijven.
En wanneer de stress vooral met buiten te maken heeft en ze bij jullie voornamelijk binnen zou gaan leven dan lijkt mij de beste oplossing om de kat in haar eigen omgeving te laten en dan voornamelijk binnen want iedere verandering van omgeving geeft ook weer stress. Of is dat niet mogelijk? En dan de tuin catproof maken?

Of een kat weer aan een kattenbak kan wennen?
Ik denk het wel, maar spreek niet uit ervaring. Je schoonzus zou evt. een kattenbak in huis kunnen zetten en de kat 's nachts binnen kunnen houden en dan kijken of Mexi gebruik maakt van de kattenbak en of ze accepteert dat ze binnen moet blijven (natuurlijk zal ze de eerste paar dagen protesteren, maar dat moet je dan maar negeren tenzij ze uit protest gaat sproeien. Maar dan weet je gelijk dat het bij jullie niet anders zal zijn).
Plaats reactie