Mijn kat meeverhuizen of laten?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Hij zit nu in een hoekje bij de woonkamer.
Ik heb zijn oude speelgoed maar daar heeft hij helemaal geen belangstelling voor nu. Ik heb verder wel een nieuwe krabpaal en mand gekocht. In het verleden kranten hij zich altijd tegen een boom.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Rik »

Een hoekje is altijd beter dan onder de bank.

Ik weet niet of hij mee mag naar de slaapkamer. Maar hij zal vanacht ook wat meer op onderzoek uitgaan.

Ik zie nét de fotos. Maar aan zijn houding vind ik het nog wel meevallen. Zijn pupillen zijn ook niet echt heel groot. Een kat is in het begin altijd op zijn hoede in een nieuwe omgeving. Het is geen kitten hé :)
Laatst gewijzigd door Rik op 24 apr 2021 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Jazeker mag hij dat en ik heb daar zelfs nog een katten hol gezet tegenover mijn bed zodat hij me kan blijven zien maar voorlopig doorzoekt hij de woonkamer niet eens.

Hij lijkt nu rustiger, zit nu met half dicht ogen maar blijft maar bij die tv-meubel. Hij heeft er zicht paar keer ertegen aan geschuurd met zijn lichaam.
Laatst gewijzigd door Ghost op 24 apr 2021 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Rik »

Nee, dat doorzoeken doet ie vannacht als het donker en rustig is. De eerste dag is altijd ff spannend.

Op die tweede foto kijkt ie toch met interesse rond.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Ik zal de slaapkamer deur open laten wanneer ik slaap. Zal ik de rest van alle kamer deuren open houden of toch dicht?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Rik »

Als hij nu in de woonkamer zit (grootste kamer) dan kun je gewoon de deuren open laten. Hij gaat zeker vannacht op onderzoek uit.

En dat hij nu al met half dichte ogen zit en al tegen het tv meubel geschuurd heeft is een goed teken. Hij zal straks ook bekaf zijn van alle nieuwe indrukken.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

https://i.postimg.cc/y8M8SC5P/PXL-20210 ... 031614.jpg

Hehe hij loopt nu de hele kamer rond 🙂
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Rik »

Kijk. De nieuwsgierigheid overwint het toch :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Pikachu »

Wat een knapperd :verliefd: is dat een nebelung? Of een "gewone" grijze kat die er erg op lijkt?

Fijn dat hij leuk op onderzoek gaat!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Anne »

Zo'n verhuizing geeft altijd stress
Hopelijk went hij snel
Gefeliciteerd met je nieuwe stulp
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Pikachu schreef: 24 apr 2021 22:34 Wat een knapperd :verliefd: is dat een nebelung? Of een "gewone" grijze kat die er erg op lijkt?

Fijn dat hij leuk op onderzoek gaat!
Hij is inderdaad een Nebelung :)
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Anne schreef: 24 apr 2021 22:41 Zo'n verhuizing geeft altijd stress
Hopelijk went hij snel
Gefeliciteerd met je nieuwe stulp
Dank je wel :)
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Pikachu »

Ah wat leuk, ik heb ook een Nebelung!
Gebruikersavatar
Kattenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:08

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Kattenhuis »

Hoe gaat het nu een maand na je verhuizing?
Ik ben vorig jaar verhuisd met mijn 4 katten. De eerste dag/2 dagen zaten ze weggekropen in huis, ook met grote ogen. Langzaam maar zeker gingen ze het huis verder verkennen en nu gaat het goed. Het lastige in het begin was dat er (ik denk 1) in de gang bij de voordeur sproeide/plaste. Ik was verhuisd naar een net nieuw afgeleverde woning.
Gebruikersavatar
Ghost
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2021 16:58

Re: Mijn kat meeverhuizen of laten?

Bericht door Ghost »

Ik heb vervelend nieuws. Mijn kat is al meer dan 2 weken kwijt. We zijn er kapot van. Ik heb hem 10 dagen binnen gehouden, toen 2 dagen met mij de straat omgelopen zodat hij hier zou kennen. 3 dagen daarna zelf naar buiten gegaan in de nacht en kwam steeds binnen 2 uren terug maar de 4e nacht kwam hij niet na 2 uur. Heb toen in en rond de straat tot 4 uur in de nacht naar hem zitten zoeken en fluiten. Als hij mijn fluit hoort kwam hij altijd rennend naar me toe. Maar dit keer helemaal niks! Heb al bij Amivedi en de dieren kliniek gemeld, adv geplaatst op facebook, flyers opgehangen bij de 3 dichtbijzenste supermarkten, bij de omringende buren ook flyers in hun postbus gedaan en aan een paar lantaarnpalen opgeplakt.
Ik heb inmiddels al een kilometer straal van mijn huis bijna 2 weken tot soms 4 uur in de nacht naar hem gezocht door rond te fluiten en met kattenbrokjes te rammelen maar totaal geen gehoor, ook niet van zijn belletje die aan zijn halsband hangt.
Mijn vader zei al dat een 10 jarige kat het heel moeilijk zal hebben in een nieuwe omgeving. Maar hij was al echt gewend aan mijn huis en ging in elke kamer heen en volgende me waar ik ook was. Kwam er te laat achter dat er ook een soort gps tracker bestaat voor katten.
In de 10 jaar dat ik hem had is hij nog nooit kwijt geraakt en hij ging elke avonden naar buiten om in de ochtenden weer binnen gelaten te worden bij de achterdeur.
Mijn ouderlijk huis is op 3km afstand maar zit een trein rail ertussen en hij moet dan ook door het centrum dus ik betwijfel dat hij terug zal gaan daar.
Ik denk dat hij ergens van geschrokken is en daarna de weg kwijt is geraakt of iemand houd hem gedwongen binnen in de buurt!
Plaats reactie