Kitten alleen met oud en nieuw

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Amy138
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2020 15:00

Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Amy138 »

Mijn vriend en ik hebben een kitten van 6 maanden. We hebben plannen om met oud en nieuw naar vrienden van ons te gaan in Eindhoven. De kitten zou dan bijna +- 20 uur alleen thuis zijn. Is dit aan te raden?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Synemios »

Ik zou dat zelf niet doen.
Zeker niet omdat het de 1e keer is.
Ik weet dat er een vuurwerk verbod is, maar als ze zich er net zo goed aan houden als bij mij in de buurt dan vrees ik ervoor.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Cerna »

Ik zou het ook niet doen.
Wij blijven altijd thuis met Oud en Nieuw, ook al zijn de katten volwassen en reageren ze vrij rustig op het geknal. Maar dat kan ook komen omdat wij thuis zijn (ik heb het nog nooit uit geprobeerd).
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het ook niet doen. Ik blijf altijd thuis voor de dieren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Lieselotje »

zelf blijf ik ook bij de poezenkindjes, ene is helemaal niet bang maar de andere wel.
Het 1e jaar (waren ze nog klein) reageerden ze er bijna niet op.
Tegenwoordig lijken het wel bommen die afgaan, dus blijf lekker bij ze thuis en ga online via Zoom met vrienden proosten.
Gebruikersavatar
Ani
Poema
Poema
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 dec 2020 13:42

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Ani »

Mijn kitten is ook zes maanden jong. Ze is van de week geschrokken en had angst na het horen van vuurwerk in de buurt. Ik laat haar zeker niet alleen met oud & nieuw. Ongeveer twintig uur alleen vind ik ook best lang voor een kitten. Ik zou er zelf niet gerust op zijn.
grtz van Ani en snuitje van Winston 6-‘20 & Khári 2-‘21
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door Rik »

Ik ben wel van huis (naar mijn ouders). Het eerste jaar zijn ze mee geweest en dat ging toen heel goed. De tweede keer (toen waren ze al 1,5 jaar) ging het met Bono wel goed maar met Yuna minder. Vandaar dat ik ze het jaar erna thuis gelaten heb. Ik weet dat Yuna wegkruipt rond twaalf uur wegens het geknal maar tegen de tijd dat ik thuis ben is het weer prima. Maar ik heb ze nooit zo lang alleen gelaten. Ik hou er ook altijd rekening dat ik weer op tijd thuis ben (wegens het eten geven omdat ze natvoer in maaltijden krijgen).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door kittentjes »

We zijn dit jaar thuis maar andere jaren wel weg geweest. We waren wel altijd alweer terug tegen 1 uur. Ze zaten dan vaak wel ergens verstopt. Dat doen ze ook wel als het hier tekeer gaat en ik gewoon thuis ben als ze nu al iets afschieten. Ik ga daarom wel gewoon met oud en nieuw mijn gang maar nooit tot laat.



Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten alleen met oud en nieuw

Bericht door nellebel »

vroeger gingen we wel van huis, maar waren we voor 0:00 uur thuis. (lampen aan, radio aan) sinds guusje en gijs (die zijn zo bang, vooral gijs) blijven we thuis. met vuurwerk zorgen we dat we op de slaapkamer zijn, rolluiken dichter ,tv wat harder.
vorig jaar zijn ze er doorheen geslapen, net als wij trouwens.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie