Een kat met een overleden vriendje en een bediende met een latrelatie

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Mrieke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2020 19:07

Een kat met een overleden vriendje en een bediende met een latrelatie

Bericht door Mrieke »

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven.
Tot afgelopen januari was is de trotse eigenaresse van 3 katers. Helaas is er in januari 1 overleden en vorige week nog 1.
Nu heb ik alleen Boefje nog.
Boef was oorspronkelijk een zwerfkatje, maar woont al ruim 10 jaar bij mij en heeft al die tijd gezelschap gehad van mijn andere katten. Vooral met Jelle was hij goede maatjes (de kat die het meest recent is overleden).

Sinds een jaar heb ik een nieuwe relatie. Door de week zijn we meestal bij mij en in het weekend bij hem (om het weekend zijn ook zijn kinderen bij hem). Uiteindelijk ga ik waarschijnlijk bij hem wonen, maar zo ver is het nog niet.
Wat kan ik nu het beste doen met Boefje?
Ik heb altijd de indruk gehad dat hij het vervelend vindt om alleen te zijn (gaat miauwen als ik mijn sleutels pak, is super aanhankelijk als ik langer weg ben geweest en/of heeft dan regelmatig darmklachten)
Afgelopen weekend heb ik hem meegenomen naar het huis van mijn vriend, maar dat was geen doorslaand succes. Boef heeft het hele weekend vooral lopen miauwen en uiteindelijk het grootste deel van de tijd in de slaapkamer doorgebracht...
Is het een kwestie van even volhouden en hem elk weekend toch meenemen naar mijn vriend? Kan ik hem beter alleen thuis laten? Kan een kat er überhaupt tegen om 'twee huizen' te hebben? Zijn er dingen die ik kan doen om deze periode makkelijker voor hem te maken?
Uiteraard had ik dekentjes, een krabpaal en vertrouwde speeltjes meegenomen naar het huis van mijn vriend.
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Een kat met een overleden vriendje en een bediende met een latrelatie

Bericht door lindsjee »

Hoi Mrieke,

Wij hadden een kater die langzaamaan gewend was om bij de buren een straat achter ons te blijven als wij op vakantie gingen. Dit heeft echt wel een tijdje geduurd voordat hij het leuk vond. We hebben het in de zomer uitgeprobeerd door hem mee te lokken naar de buren een straat achter onze (onze kat liep altijd achter ons aan). Uiteindelijk vond hij het heerlijk daar en had hij gewoon twee huizen. Dit is wel iets anders denk ik als bij jou, bovendien hebben wij de training gestart toen onze kater nog jong was en kende hij natuurlijk de buurt. Het zal echt wel een tijdje duren voordat het huis van je vriend oké zal zijn. Misschien is het een idee om juist wat langer bij je vriend te blijven zodat de kat ook langer de tijd krijgt om aan dat huis te wennen zodat als je daar een weekendje heen gaat hij het huis en de geuren herkent? Of gewoon snel intrekken bij die nieuwe vriend als je denkt dat het een blijvertje is 😜. Veel succes!
Otis - † Mees - † Sasje
Plaats reactie