Tijdelijke opvang

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Kyokushin
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2020 13:11

Tijdelijke opvang

Bericht door Kyokushin »

Goedemiddag,

Allereerst zal ik onze situatie uitleggen:

Ik en mijn vriendin gaan samenwonen en zijn op zoek naar een ruim koophuis waar mijn katten heerlijk hun ding kunnen gaan doen.

Echter om snel geld te gaan sparen wil ik graag zsm bij haar intrekken.
Haar appartement is alleen niet echt geschikt voor de katten en dus zijn wij op zoek naar een adres waar ze dus tijdelijk kunnen verblijven tot we alles geregeld hebben.

Weet er iemand een mooi adres of ben je zelf in staat om voor een degelijke vergoeding voor de katten te zorgen laat het me weten(uiteraard zal daar een vergoeding voor gelden)!!

Het gaat om een team van 2 : 1 poes, Ruby, 8 jaar oud en zeer sociaal en aanhankelijk en 1 kater, Sammy, 6 jaar oud.. Hij is wat meer op zichzelf, maar wel zeer aanhankelijk naar Ruby.
Ze gaan beide graag naar buiten dus een plek waar ze lekker kunnen rommelen zou heerlijk zijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tijdelijke opvang

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Het probleem is dat iedereen hier al katten heeft. En voor korte tijd een eventueel moeilijke introductie doen lijkt me niet handig. Tevens zeg je dat ze naar buiten kunnen. Maar katten dienen in een nieuwe omgeving minimaal 6 weken (liefst langer) binnen te blijven. En bij 'vreemde' baasjes moet je die tijd vele malen verdubbelen. Dus dan moet je denken aan maanden (want ze moeten naast wennen aan het huis ook wennen aan de nieuwe tijdelijke baasjes).

Om hoeveel tijd gaat het. Is haar appartement echt zo klein? Als het tijdelijk is, en je wijzigt wat van de inrichting (dat ze hoog kunnen e.d.) dan is een klein appartement te verkiezen boven een compleet nieuw adres.

Ook zou je kunnen kijken of er pensions in de buurt zijn. Waar woon je ongeveer?
Bij een pension zitten de katten in ieder geval binnen, eventueel samen in een ruimte of als ze sociaal zijn met andere katten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kyokushin
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2020 13:11

Re: Tijdelijke opvang

Bericht door Kyokushin »

Bedankt voor je reactie!

Moet zeggen dat ik hiervoor eerder ben verhuisd en dat ze allebei snel gewend waren en dat naar buiten gaan ook geen probleem heeft veroorzaakt(Denk hier aan 2 weken gewenningsperiode)

Dat naar buiten gaan is bij mijn vriendin gewoonweg geen optie(appartement,4 hoog) en bij mij intrekken is geen optie gezien dit erg ver weg is van haar werklocatie.

Pensions die ik tot nu toe heb benaderd rekenen minimaal 300,- per maand en dit vind ik een aardig bedrag.. Zeker in een tijd waar we juist proberen te sparen voor een verhuizing.

Het is een rotsituatie waar we in zitten gezien ik ook zeker er niet voor wil kiezen om afscheid van ze te nemen.

Dus daarom de vraag.. De tijd is overigens onbekend gezien we nog niks concreets hebben qua nieuwe woning..
Wij wonen in Zuid-Holland overigens.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tijdelijke opvang

Bericht door Rik »

Ja, aan €6 euro per dag per kat zit je meestal wel (en vaak nog meer richting de €10).
En als je dan niet weet voor hoelang dan kan dat aardig oplopen.
Dat zal in Zuid-Holland niet anders zijn (daar zijn ook wel pensions te vinden).

Het naar buiten kunnen is echt wel een dingetje hoor. Zeker als ze bij vreemde zijn. Dan zouden ze echt alleen maar in een afgesloten buitenruimte mogen (kennel) of echt binnen moeten blijven. Want als ze kunnen zwerven dan bestaat de kans echt dat je ze kwijt kunt raken (als het niet aan verkeer is, dan is het wel aan verdwalen).

Zijn het echt buitenkatten? Want zelfs gemiddelde buitenkatten zouden tijdelijk wel op een appartement kunnen wennen. Zeker als ze dan bij jullie kunnen blijven. Want bij elke andere oplossing (pension of bij iemand anders thuis) zullen ze dus ook binnen moeten blijven of hooguit een afgesloten kennel/tuin hebben.

Maar misschien hebben andere nog andere opties of inzichten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Kyokushin
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2020 13:11

Re: Tijdelijke opvang

Bericht door Kyokushin »

Ze kunnen ook prima binnen verblijven, maar de voorkeur is wel dat ze naar buiten kunnen.

Heb wat geïnformeerd bij verschillende pensions en inmiddels ken ik een adres waar het 300.- per maand is voor 2 en daar kunnen ze wel lekker naar buiten in ieder geval, maar dit betekend nog steeds dat het sparen niet echt heel erg rap gaat.
Appartement van m'n vriendin is overigens eigenlijk al te klein voor 2 mensen.. Dus 2 katten er bij word wel een krappe bedoeling. Ook gezien er dan nog kattenbakken, krabpaal etc. bij moeten komen..

Ik snap dat het niet ideaal is allemaal, maar ze laten adopteren is gelijk ook weer zon grote beslissing. Plus stel we vinden binnen 3 maanden een huis sla je je zelf helemaal voor je kop.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Tijdelijke opvang

Bericht door Rik »

Kyokushin schreef: 28 sep 2020 15:26 Heb wat geïnformeerd bij verschillende pensions en inmiddels ken ik een adres waar het 300.- per maand is voor 2 en daar kunnen ze wel lekker naar buiten in ieder geval, maar dit betekend nog steeds dat het sparen niet echt heel erg rap gaat.
Dat betekend hoogstwaarschijnlijk dat dat pension afgesloten buitenruimtes heeft. Want bij geen enkel pension zullen ze het risico willen lopen dat katten kunnen ontsnappen. Dus ze zullen hele grote buitenkennels hebben (met veel groen e.d.). Geen enkel pension zou katten 'gewoon' naar buiten doen waar ze door de hele buurt kunnen zwerven.
Kyokushin schreef: 28 sep 2020 15:26 Appartement van m'n vriendin is overigens eigenlijk al te klein voor 2 mensen.. Dus 2 katten er bij word wel een krappe bedoeling. Ook gezien er dan nog kattenbakken, krabpaal etc. bij moeten komen..
Ja, als het appartement echt echt echt heel klein is (b.v. 20m2) dan wordt dat inderdaad moeilijk.
Kyokushin schreef: 28 sep 2020 15:26 Ik snap dat het niet ideaal is allemaal, maar ze laten adopteren is gelijk ook weer zon grote beslissing. Plus stel we vinden binnen 3 maanden een huis sla je je zelf helemaal voor je kop.
Plus dat opgeven voor adoptie bij asiel en opvang ook al sowieso €80 per kat kost (of soms zelfs meer tot €150).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie