Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door Sjanke »

Dat is natuurlijk persoonlijk. Ik woon zelf aan een provinciale weg, dus veel autoverkeer. Aan de achtertuin grenst landelijk gebied, met voornamelijk boerderijen. Dat wende allemaal vrij snel (terwijl ik uit een rustig dorp kom). Maar ik vind het heerlijk dat mijn buren zover weg wonen dat ik ze niet hoor, ook niet in deze zomermaanden. Alleen de trekkers, koeien, kippen en honden hoor je.
Boebele
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2020 14:41

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door Boebele »

Ja dat is heel persoonlijk inderdaad. De vorige verhuurder zei dat het hier rustig was. Maar ik kan niet slapen zonder oordopjes. De deur van het appartementencomplex wordt de hele dag door dichtgeslagen, begint al om 6 uur 's ochtends. Soms blaffen er honden waardoor je ook direct klaarwakker bent. Een paar keer per uur dendert er een trein voorbij. Blaffende honden, pratende mensen. Ik heb een grote tuin, maar ik heb er niets aan doordat iedereen er naar binnen kijkt. Als poes er zit wordt er naar haar geroepen. Ik zou een omheining kunnen plaatsen, maar het lawaai blijft en dus heb ik besloten die moeite niet meer te doen en iets anders te zoeken.

Dit is niet alleen niets voor de poes, maar ook niets voor mij. Ik moet echt in een rustige buurt wonen.

Morgen heb ik een bezichtiging van een appartement buiten de stad, in de natuur. Klein, maar rustig en perfect voor de kat. Ik hoop dat dat was is. Ben heel benieuwd! En verder ga ik deze week meer appartementen bekijken in de hoop iets rustigers te vinden voor mij en de kat.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat de kat dan jouw onrust voelt en daardoor ook niet zichzelf is.

Op zich kan het wel wennen hoor. Ik ben 16 jaar geleden ook verhuisd van een woonerf in een dorp naar een stad aan drukke doorgaande weg. Ik heb begin als ik de voordeur opendeed had ik het gevoel knettergek te worden. Wat mij hielp was kleine wandelingen door de wijk en te ontdekken dat er op loopafstand heerlijk te wandelen is.

Ik heb een grote tuin en kon hier een kattenren neerzetten van 10 meter en dat is heerlijk voor de katten. Het drukke verkeer en de regelmatig voorbij scheurende politie en brandweer - daar ben ik echt aan gewend. En geloof me - ik ben niet de meest stabiele persoon op deze aardbol.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Boebele
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2020 14:41

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door Boebele »

Waarom schrijf je dat je ook niet de stabielste bent? Was je getriggerd door mijn post? :)

Grapje hoor. Ik ben zelf enorm gevoelig voor geluid en daarom denk ik dat ik hier niet zal kunnen wennen. Als het 1 ding was, alleen de trein, of alleen het verkeer, dan zou ik het misschien nog wel een kans geven. Maar nu zijn het zoveel dingen: én de trein, én de luidruchtige mensen, én de deur, én de honden, én het verkeer... Dit is Zuid-Europa en hier gedragen de mensen zich heel anders. En italianen, die hier veel zijn, zijn sowieso altijd al erg luidruchtig. Goed om te weten dat ik dus beter iets buitenaf kan zoeken.

Maar goed, ik moet natuurlijk eerst nog wel iets vinden natuurlijk. Ik weet nu wel duidelijk wat ik niet wil. En wat ik wel wil: rust en uitloop voor de kat. Dus dan kan ik van daaruit gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door Rik »

Is het geen probleem om direct een nieuwe woning te zoeken? Zit je niet aan een huurcontract van 12 mnd vast?

Een kat kan ook gelukkig zijn op een balkonnetje (met de goede inrichting). Hangt een beetje van de kat af. Maar een goed afsluitbare tuin is natuurlijk ideaal.

Dus ja, als je jezelf daar ook niet happy ziet worden, dan hoop ik dat je snel iets anders kunt vinden.

Een schutting van 1,5mtr waar iedereen die langskomt zo in je tuin kan kijken, waar je zelf en de poes zit, lijkt mij ook niet fijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Boebele
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2020 14:41

Re: Kat durft niet meer naar buiten na verhuizing

Bericht door Boebele »

Ik kan hier per maand opzeggen geloof ik, ik moet het nog even precies uitzoeken. Maar geen jaarcontract in ieder geval.

Gaat trouwens al wel iets beter met de kat. Ze schiet niet meer bij ieder hard geluid onder het bed. Wel is ze erg onrustig en oplettend, maar dat is logisch. Valt me eigenlijk nog mee hoe ze reageert.

Maar liever iets rustigers wat mij betreft, ben al druk aan het zoeken.
Plaats reactie