Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
samantha262
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2020 23:22

Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Bericht door samantha262 »

Hoi, ik heb een kitten van inmiddels 16 weken, ik heb hem nu 3 weken. Ik ga 4 dagen weg voor een korte vakantie, en mijn moeder kan eens per dag langsgaan om te checken en eventjes te zitten, ongeveer een uurtje elke dag. Maar ik vroeg me af of dit wel goed is, want hij is nog best jong en hij is toch wel bijna de hele dag alleen elke keer, ik voel me stiekem best schuldig. Hij heeft wel heel veel speelgoed, tunneltjes en muisjes en spelletjes waarin hij balletjes kan vangen etc. en het huis is ook “catproof” (dus geen kabels en breekbare spullen) maar mijn kat is wel heel erg actief en heeft normaal minstens 3 keer per dag speeltijd nodig om energie kwijt te raken. Ik vroeg me af of dit verantwoord is / hij het wel aankan, of dat ik dit in de toekomst absoluut niet meer moet doen of hem naar een vakantieopvang moet brengen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk zou IK het niet doen. Maar hij zal het wel overleven, 4 dagen is te overzien.

Heb je geen buren/vrienden/kennissen die ook eens per dag een uurtje langs kunnen om hem aandacht te geven? En dan mooi verspreid over de dagen? B.v. moeder in de ochtend en de ander eind middag.

En dan 2 x daags half blikje natvoer zo'n 40 gram.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Bericht door Cerna »

Ben het met Dinie eens.
Ik zou het ook niet doen en de vakantie annuleren.

Onze oudste kat zou twee weken voor onze vakantie komen, maar de fokker vond het prima dat zij nog tot en met onze vakantie bij haar bleef. Had dat niet gekund, dan had ik de vakantie geannuleerd ook al hadden we een oppas die 2x per dag kwam en waren er nog drie andere, volwassen katten in huis.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Bericht door Zotvanpoezen »

1 uurtje op 24 uur is inderdaad veel te weinig.
Wat Dinie voorstelt vind ik goed, maar ik persoonlijk ga nooit op reis omwille van mijn beestjes. Zelf niet voor 1 dag :lol:
Mijn broer doet het wel, maar dan blijft mijn moeder (met veel plezier) er full time logeren omwille van de kat :grin:

Als ik bij mijn dochter ga "catsitten" ga ik 3x per dag een uurtje bij haar poezen (terwijl de hond in de tuin mag ontspannen) om te voeren, de kattenbakken leeg te scheppen en te knuffelen. Maar ze zijn volwassen en kunnen ook naar buiten gaan de uren dat ik er niet ben.
Uiteraard speel ik ook nog met de hond en gaat er iemand 1 x per dag iemand met hem wandelen.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
samantha262
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2020 23:22

Re: Kitten alleen thuis voor 4 dagen?

Bericht door samantha262 »

Ik heb de kitten al drie weken later opgehaald, omdat ik bezig was met een verhuizing. Ik zou eigenlijk helemaal niet op vakantie gaan, maar mijn zus woont in het buitenland en is twee maanden te vroeg bevallen van haar zoontje. Omdat het zo last-minute was kon ik geen oppas regelen zo snel.

Ik heb net aan een vriendin gevraagd of ze nog kan langsgaan bij de kat en zij kan dus op de derde en vierde dag twee hele middagen bij de kat zijn. Dus gelukkig is hij dan maar twee dagen veel alleen.
Plaats reactie