Wat moeten we doen met onze kitten....

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Remco16
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2020 12:11

Wat moeten we doen met onze kitten....

Bericht door Remco16 »

Hallo allemaal,

Wij hebben een oudere kat, ze is erg gestresst en was veel bij ons in huis om bij ons te liggen, ze leek wat eenzaam en we dachten dat het een goed idee zou zijn om er een kitten bij te nemen ( nu 11 weken ) alleen dit gaat niet zo goed... de kitten is al gewent en slaapt en speelt veel alleen de volwassen kat durft bijna niet meer naar binnen te komen, terwijl ze altijd binnen was, ze gaat nu ook in het natte gras liggen en op natte kussens wat ze anders nooit zou doen....
Ook vond mijn vader het al geen goed idee en nu al helemaal niet meer omdat we nu niks meer kunnen en de andere kat reageert er slecht op, hij/we wouden graag een paar dagen weg maarja we kunnen de kitten natuurlijk niet alleen laten... al met al is het toch heel vervelend nu thuis hoe het gaat met met de kitten en de volwassen kat

Hebben jullie tips hiervoor? Of zou de kat nog een keer kunnen verhuizen naar een ander baasje... ik zou het heel erg jammer vinden maar het is misschien beter voor iedereen hier en voor de andere kat

Ik hoor het graag, groet Remco
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat moeten we doen met onze kitten....

Bericht door Rik »

Remco16 schreef: 17 jul 2020 12:19 ... alleen de volwassen kat durft bijna niet meer naar binnen te komen, terwijl ze altijd binnen was
Je kunt nooit een behoorlijke introductie doen wanneer een kat naar buiten kan. Eerste is dus... binnenhouden en een goede introductie doen. En daar gaat (soms veel) tijd in zitten.

Waarschijnlijk dat de oude kat helemaal niet zat te wachten op een druk nieuwe kitten.
Remco16 schreef: 17 jul 2020 12:19 ... hij/we wouden graag een paar dagen weg maarja we kunnen de kitten natuurlijk niet alleen laten...
...
Of zou de kat nog een keer kunnen verhuizen naar een ander baasje...
Ik neem aan dat je de kitten bedoeld met verhuizen. Dat is meestal geen probleem. Kittens kunnen zich nog prima aanpassen aan een nieuwe omgeving en baasje(s). Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker dat is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie