Nieuwe kat tijdelijk onderbrengen

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
RSlump
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2019 11:57

Nieuwe kat tijdelijk onderbrengen

Bericht door RSlump »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op het forum, omdat ik graag wat advies wil inwinnen over het volgende onderwerp.

Samen met mijn vriendin hebben wij een woning gekocht waar wij over twee weken gaan wonen. Nu staat allang vast dat wij katten nemen (komen beiden uit een katten familie). Nu doet de situatie voor dat wij de mogelijkheid heeft om dit weekend een 2 jaar oude Exotic over te nemen. Alleen gaan wij pas over 2 weken ons nieuwe huis in.

Nu zijn mijn schoonouders bereid om de kat twee weken in huis te nemen (mijn vriendin woont hier ook). Zij hebben zelf ook één Exotic en een Europeese Korthaar beide hebben een zacht karakter.

Nu is onze vraag, wordt het te stressvol voor de kat om dit weekend weg te halen bij zijn huidige baasje, twee weken te laten verblijven bij mijn schoonouders (eventueel gescheiden van de andere katten) om daarna te verhuizen naar zijn nieuwe huis? Wij willen het beestje graag hebben, maar alleen als het voor kat ook goed is.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt

Groet,
Robin
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Nieuwe kat tijdelijk onderbrengen

Bericht door Zotvanpoezen »

Kan je de kat niet twee weken langer op zijn oude adres laten? Dat lijkt mij beter.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie